Klacht: Kapotte ov kaart/ geen toegang tot bus

op 20 september 2017 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

N.a.v telefonisch contact met een medewerkster van u werd mij verteld een klacht over het volgende in te dienen:
Gisterenmiddag is de ov kaart van mijn zoon kapot gegaan. Hij moest nog met de bus van Breda terug naar Zevenbergen. Hij liet zijn kapotte ov zien aan de buschauffeur maar hij mocht niet met zijn kapotte ov de bus in. Hij moest een kaartje kopen, maar ipv een enkele reis kreeg hij een dagkaart twv €6,-.
Toen hij thuis was hebben we meteen een nieuwe ov aangevraagd. Helaas duurt het 3 werkdagen voordat deze thuis bezorgd wordt.
Vanmorgen stond mijn zoon om 7.30u bij de bus. Hij liet zijn kapotte ov aan de buschauffeur zien en de mail waarin stond dat een nieuwe ov kaart aangevraagd was. Ook nu mocht hij daarmee niet reizen. Toen mijn zoon vroeg om dan een kaartje te kopen, zei de chauffeur dat dat pas vanaf 9u kon en werd mijn zoon de bus uitgezet.
De medewerkster die ik aan de telefoon had vertelde dat de chauffeur altijd enkele reiskaarten in de bus heeft en mijn zoon dus wel mee had gekunt. Wij vinden dit allemaal erg vervelend. Hij reist voor het eerst sinds dit schooljaar met de bus en voelde zich niet begrepen en onzeker door dit alles. Uiteindelijk heeft zijn opa hem naar Breda gebracht, maar was hij wel te laat. De medewerkster vertelde mij het kaartje v gisteren door te sturen omdat de chauffeur een dagkaart heeft gegeven ipv een enkele reis. We hopen dat dit op een nette manier afgehandeld kan worden want het is voor mijn zoon niet fijn hoe hij behandeld is.

Mvg Lemke Zentveld

Als er een alternatief zou komen als je ov kaart kapot of kwijt is en je toch met de bus moet rijden. Mijn zoon is nu bijna 30 euro kwijt omdat hij toch 3 dagen naar school moet met de bus. Op zn minst hoop ik dat bijgevoegd kaartje vergoed kan worden omdat mijn zoon niet duidelijk is gemaakt dat hij ook een enkele reis kon kopen.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Bericht van Arriva

1 maand geleden - Beste zentveld, Niet leuk om te lezen dat je zoon deze ervaring heeft gehad. Ik kan me voorstellen dat hij hiervan is geschrokken. Je zoon had inderdaad gewoon een enkele reis van de chauffeur moeten krijgen i.p.v. een dagkaartje van 6 euro. Excuses hiervoor. Om je klacht door te kunnen geven zou ik graag willen weten in welke lijn je zoon is gestapt, bij welke halte en wat de vertrektijd was van de bus. Mag ik uit je klacht opmaken dat je zoon gebruik maakt van een abonnement? Als dit het geval is dan is het uiteraard mogelijk om de extra gemaakte kosten terug te vragen. Reizigers die tijdelijk zonder OV-chipkaart zitten kunnen gebruik maken van een anonieme OV-chipkaart of losse kaartjes kopen. Als je de kaartjes die hij heeft aan moeten schaffen bewaard, dan is het mogelijk om het geld terug te vragen door een restitutieverzoek in te dienen, via het contactformulier, op onze website https://www.arriva.nl/noordbrabant/service-contact/contact-met-arriva/contactformulier.htm. Het is niet voldoende om een kapotte OV-chipkaart en een email van een nieuwe aanvraag te laten zien om te kunnen reizen. Zou je nog aan kunnen geven met wie of welke afdeling je contact hebt gehad en je bovenstaand advies heeft gegeven? Eventueel het telefoonnummer die je hebt gebeld? Met vriendelijke groet, ^LH Arriva Webcareteam

2 weken geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 03 oktober 2017 om 15:21 geantwoord

Beste Zentveld,

Helaas hebben we tot op heden geen reactie mogen ontvangen. Wij zullen de melding dan ook afsluiten. Indien je toch nog een melding wil maken kun je terecht op onze site om dit formulier in te vullen:

^SH
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door zentveld