Klacht: Kapotte buggy door vliegtuigreis

op 15 oktober 2016 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Nadat we genoten hebben van onze vakantie en op schiphol aankwamen, kwam de buggy op de band van koffers terecht. Deze hoort, zoals bij andere passagiers van onze vlucht op een ander punt af gehaald te worden. Maar omdat wij onze buggy wilde beschermen voor het vliegtuig hadden wij een aparte reistas gekocht voor de buggy. Blijkbaar is dat aangezien voor normale bagage. Nu onze buggy stuk is (zie bijlage) hebben we al 5 weken nog geen nieuwe kunnen aanschaffen. Na 5 weken zegt TUI klantenservice eerst dat de buggy gemaakt kan worden (als je op de foto kijkt snap je zelf wel dat dit niet kan) en vervolgens vragen ze op welk bedrag ik hoop. De buggy is in mei dit jaar gekocht en we gingen in september met vakantie. Ik heb aangegeven dat ik dezelfde buggy wil. Het bedrag is 269 euro en Tui komt terug na even overlegd te hebben in 30 seconden met een voorstel van 100 euro!! Dit terwijl ze in de eerdere mail het volgende schrijven:

——-

Voor het verder in behandeling nemen van uw schadeclaim vragen wij u de volgende documenten naar ons te sturen:
– Originele P.I.R. rapport
– De aankoopbon van de buggy
– Een opgave van een winkel waarin wordt aangegeven wat de reparatie van de buggy zal gaan kosten of een bewijs van een winkel dat de buggy niet meer te repareren is. Als uw buggy niet gemaakt kan worden, dan berekenen wij een dagwaarde. Per jaar gaat 25% van de aankoopprijs af.

———

Ik heb aangegeven dat ik niet akkoord ben met hun voorstel. Waarop de medewerker zegt het is of nu 100 euro of we nemen uw klacht nogmaals in behandeling en dan kan u 12 weken wachten op onze reactie schriftelijk! Ik laat me niet bedreigen en heb gezegd dat ik hier een vervolg aan zal geven. Hier werd verder koeltjes op gereageerd. Sterker nog de verantwoordelijkheid word compleet teruggelegd en de opmerking van 100 euro is toch wel voldoende voor een nieuwe buggy.

Kwader dan dat kon ik niet worden. Ik ga de reguliere protocollen voor mijn klacht opvolgen via de geschillencommissie. En daarbij ook aangegeven dat ik de klacht online ga zetten. Ik stel TUI verantwoordelijk omdat zij 1; verantwoordelijk zijn voor spullen in het bagageruim en 2. omdat zij blijkbaar onze buggy als normale baggage vervoeren tussen al die zware koffers. Ik heb een lange tijd op Schiphol gewerkt en bagagemedewerkers aangeleverd via ons uitzendbureau aan een andere grote maatschappij. Ik begrijp het proces achter de schermen in de bagagehallen en het platform wel iets meer dan een gemiddelde klant.

Tui moet mijn buggy vervangen de buggy was 4 maanden oud. De buggy is nu niet meer 269 te koop maar voor 259.

Daarom wil ik graag 259 euro ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Simmies30