Klacht: kan niet retourneren

Bakker Ingrid op 17 februari 2021 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Ik heb een set deurkrukken besteld bij Hornbach onlineshop. Nu ontdekte ik dat dit de verkeerde set was en heb gebeld of ik het produkt kon omwisselen voor het juiste produkt. Telefonisch werd mij gezegd dat dit niet mogelijk was en dat ik het moest retourneren als ik het ontvangen had en het andere produkt opnieuw moest bestellen. Ik heb aangegeven dat dit vreemd was omdat het produkt pas op 26 november geleverd kon worden. Nu heb ik het gisteren al ontvangen en ook het nieuwe artikel wat ik besteld had, maar nu heb ik het eerste produkt retour gemeld omdat er geen retourlabel bij de doos in zat en nu krijg ik te horen dat de leverancier eerst akkoord moet gaan met de retourlevering en dat ik dan te horen krijg hoe ik het kan retourneren. Dit lijkt me niet de juiste gang van zaken. Ik bestel bij Hornbach en niet bij de leverancier. Wil het product retourneren en mijn geld terug ontvangen, maar aangezien ik geen retourlabel ontvang kan ik het niet retour sturen. Ik heb nog aangegeven dat als ze mij een retourlabel per email sturen, ik het uitprint en het zelf wel naar DHL breng. Ook dit was niet mogelijk. Maar ondertussen wordt je niet geholpen en krijg ik mijn geld niet terug.

Dat ik een retourlabel ontvang en dat Hornbach binnen korte tijd mijn geld terug stort.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 18 februari 2021 om 09:58 geantwoord

Geachte klant

Graag vernemen wij van u de reden van bovenstaande plaatsing op Klacht.nl.
Uw melding betreffende de wens tot retourzending is op 16-02-2021 bij ons binnengekomen en gelijk in behandeling genomen.

U krijgt hier op korte termijn de informatie over hoe het terug gestuurd gaat worden.
Zodra de leverancier aangeeft via welk kanaal het geretourneerd dient te worden neemt de onlineshop contact met u op.

Dit is een standaard proces.
Wij verzoeken u dus nog even geduld te hebben.

Vriendelijke groet

Bakker Ingrid

Heeft op 18 februari 2021 om 10:00 geantwoord

Dit duurt nu al dagen, is toch niet zo moeilijk om een retourlabel te sturen. Hoeft geen vijf dagen te duren. Ik wil tenslotte mijn geld terug en ook hier moet ik nadat ik het retour heb gezonden nog 14 dagen op wachten.

Reactie van de melder van de klacht Bakker Ingrid

1 jaar geleden - Nu krijg je weer een e-mail waarin wordt verwezen naar een link, die er niet bijstaat. Bel je, sta je tijden in de wacht, wordt er toegegeven dat de link er niet bijgevoegd is en dat er een nieuwe mail gestuurd wordt met de link en ook dit gebeurt weer niet. Ben al 150 belminuten kwijt om 1 retourlabel te ontvangen

Alle klachten die gemeld zijn door Bakker Ingrid