Klacht: Kan niet meer mijn gebruikelijke glazen leveren

op 20 september 2017 over Hans Anders in de categorie Opticïens en brillen

April 2017 ben ik samen met mijn man bij Hans Anders in Hoogvliet binnen gelopen omdat wij weer toe waren aan een nieuwe bril. Er liep een mooie actie, 2e bril gratis.
Mijn man had al snel 2 mooie brillen. Ik zelf had wat meer moeite, zoals altijd, omdat ik niet echt blij bent met het dragen van een bril, ik vind het niet zo leuk bij mij staan.
Er kwam een vriendelijke medewerker naar ons toe, waarvan later bleek dat hij daar maar voor een paar dagen stond, hij kwam uit een ander filiaal. Hij vroeg of hij mij mocht helpen met het uitzoeken van een bril. Hij liep door de winkel langs de rekken en ging door wat laatjes heen en kwam met 2 brillen aan. Ik paste deze brillen en wat nog nooit was gebeurd, ik vond ze geweldig! Een verkoper met verstand van zaken. Heel blij heb ik de bestelling geplaats. Mijn ogen zijn nog gemeten en de verkoper heeft de brillen meteen voor mij afgesteld. Alles was fantastisch in orde gemaakt en ik verliet heel blij de winkel.
na een week kregen mijn man en ik al bericht dat de brillen klaar lagen en opgehaald konden worden.
De brillen van mijn man waren prima. Maar de glazen van mijn brillen waren niet goed. ik kon er niet goed mee lezen en als in naar de grond keek dan liepen de lijnen tussen de tegels niet recht en de grond leek bol te staan en te bewegen.
Wij zijn al 16 jaar trouwe klanten en hebben altijd de zelfde glazen, dus er moest iets fout zijn gegaan.
Om een heel, heel lang verhaal kort te maken, de vele details zijn bij mij aanwezig, ik ben 7 keer in de winkel geweest en heb 6 keer contact gehad met de klantenservice en heb het toen op gegeven. Elke keer zouden er weer andere glazen in zitten maar er was voor mij niets veranderd, ik kon er niet mee kijken.
Mijn man heeft de zelfde sterkte glazen als ik, en ik kan met zijn nieuwe brillen wel kijken. Dan moet die glazen toch ook in mijn brillen geleverd kunnen worden!
De medewerker van de winkel, NIET die vriendelijke meneer die er tijdelijk stond en voor mij de brillen had uitgezocht, vertelde mij bij mijn 6e bezoek dat ik gelijk had, want hij zag een vertekening in de glazen bij de overgang van kijk- naar leesgedeelte. Deze opmerking zegt veel over hoe hij er tot die tijd over de situatie dacht. Maar bij mijn 7e bezoek was er nog steeds niet veranderd.
Het werd mij nu wel duidelijk dat deze meneer mijn de juiste glazen niet kon of wilde geven. Ik heb met veel tegenzin de brillen waar ik zo blij mee was achter moeten laten.
Ik heb vervolgens bij de klantenservice een klacht ingediend.
Ik zou binnen 5 werkdagen een reactie krijgen. Nooit meer iets gehoord!
Ik kreeg een email van Hans Anders met een tevredenheidsonderzoek, die ik heb ingevuld en heb aangegeven hoe ontevreden ik was. Nooit meer iets gehoord.
We zijn nu ruim 5 maanden verder, ik heb er heel veel tijd in gestopt en onkosten gemaakt omdat ik deze brillen zo graag wilde hebben, maar helaas geen brillen, de actie is voorbij en Hans Anders kan opeens na16 jaar niet meer de gebruikelijke glazen leveren.

De brillen waar ik zo blij mee was met de juiste glazen geleverd krijgen.
En als nog gebruik kunnen maken van de toen geldende actie.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hans Anders over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Hans Anders in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hans Anders een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hans Anders

Heeft op 20 september 2017 om 12:30 geantwoord

Heeft op 25 september 2017 om 00:58 geantwoord

Er wordt geen oplossing geboden.
Zij vinden dat ze genoeg gedaan hebben.
Ik vind dat er vooral veel geprutst is en er iemand met verstand van zaken naar moet kijken. Maar of je vaste klant bent of niet, zij hebben geen tijd voor klachten.

Alle klachten die gemeld zijn door Bebob 1623