Klacht: Kaartje

op 28 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Vandaag om 13:31 stapte ik met mijn dochter van 7 jaar in de lijn 92 bus. Had vandaag net een ov kaart voor haar besteld maar vandaag dan maar even een kaartje kopen. Ik had amper ingecheckt en de chauffeur zei chagrijnig en zij dan? Voor haar wil ik een kaartje.. €4 was ik kwijt. Geen kinder tarief gewoon volle pond. Tot mijn grote verbazing stapte er bij het bustation een bekende van de bus chauffeur in en hoefde geen kaartje te betalen. “Jij mag er zo wel in” ?! De chauffeur zijn dienst zat erop en weg was ie. Had m er graag even op aan willen spreken. Beetje oneerlijk dit!

Gelijke behandeling en iets meer vriendelijkheid.

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Arriva

Heeft op 28 september 2016 om 14:11 geantwoord

Beste Ingrid,

Wat jammer om te lezen dat de busrit met je dochter niet volgens je verwachting verliep. Voor kinderen tot 4 jaar hoef je niet te betalen, zij reizen gratis. Indien kinderen ouder zijn, dienen zij voor het gebruik van leeftijdskorting in het bezit te zijn van een eigen persoonlijke OV-chipkaart. Als je een los kaartje koopt, dan betaal je inderdaad voltarief.

^NT
Arriva Webcare.