Klacht: Jurdiche conflict met Vodafone

op 06 juni 2018 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Inzake het volgende wil ik u graag berichten, op 07-07-2018 zou mijn contract verlopen ik mocht hiervoor heb ik maandag 5 maart 2018 gebeld met jullie klantservice om mijn contract per eind datum op te zeggen, de medeweker heb ik aangegeven dat ik al bijna 8 jaar klant bij jullie ben en een abbonoment heb waar ik veel voor betaal en eigenlijk niks mee kan Tele2 boodt mij een abbomoment aan voor 25 euro per maand (simonly).
De medewerker kwam met een voorstel :
– – – – –
Dit is
Vanaf 5 maart tot 07 juli onbeperkt bellen en data op koste vodafone Tot en met 7 juli geen kosten meer.
Nieuw contract met 20Gb data wegevens verdubbeling ziggo zakelijk Korting van 10 euro door ziggo zakelijk
Maakt het totaal van 25 euro per maand gedurende 2 jaar voor simonly met 10 euro korting al verekend.
alleen bevestigd zie bijlages:
1. Afbeelding sms op 05 maart (IMG_7335.png)
2. Afbeelding sms op 05 maart (IMG_7335.png)
3. Contract (contract_DY1201251536.pdf)
4. Voicelocs gemaakt op 05 maart (vraag ik op op grond van AVG)
Echter tot mijn grote schrik werd er die maand nog een incasso gedaan van 100 euro, dit heb ik zo gelaten heb gebeld met vodafone om hier navraag over te doen deze zouden ze verekenen.
Een maand later kreeg (april) kreeg ik weer een incasso deze heb ik gestopt op grond van mijn overeenkomst , ik ben nog wel zo netjes geweest om te bellen naar vodafone hier werd ik van kastje naar muur gestuurd. Na wat vragen naar een manager werdt ik door gezet naar een manager deze was aardig snapte mijn punt helemaal en bood het volgende aan:
1. Zijn exccuess namens vodafone
2. Een bloemetje als excuess (deze heb ik gewijgerd vond het verder aardig gebaar)
Alles zou worden recht gezet er werd een case aangemaakt en dit zou worden geregeld.
Er zou een case komen intern om dit recht te zetten en een case voor de complaince om dit verder uit te zoeken intern.
1. Ik heb hier een sms van gehad alleen hier staat geen case nummer in.
Na 1 week heb ik zelf contact op genomen met vodafone omdat ik het wel graag recht wou hebben, ik kreeg te horen dat complaince niet per telefoon bereikbaar was, en dat de status was het naluisteren van bandjes en dat ik geduld moest hebben .
Een week later heb ik weer gebeld, case was gesloten zonder uitkomst ik heb een nieuwe laten aanmaken heb nooit wat gehoord van de vorige case, verzocht dit te bekijken geen reactie.
Een paar dagen later ontving ik een brief thuis dat ik moest betalen, gebeld met vodafone dat er een case loopt en of ze vorderingen op hold willen zetten dit is bevestigd. Ik heb ook aangegeven dat stappen zoals stopzetten tijdens mijn case het gevolgd heeft dat ik de kosten kom verhalen.
1. Zie voiceloc (deze vordering op grond van AVG)
Mijn telefoon was nog verzekerd (had ik ook alang opgezegd) maar goed mijn home button deed het niet meer deze heb ik niet naar vodafone gestuurd omdat ik geen vertrouwen meer heb in vodafone.
dit alleen ter info hoeveel vertrouwen ik nog heb.
Ik heb hierna weer contact opgenomen geen reactie, ik heb toen maandag 4 juni weer gebeld met jullie support hier kreeg ik ( X) deze mocht ik alles mailen met bewijzen want ze konden niks vinden… (raar onder mijn klantnummer vind je enorm veel)
1. Ik heb deze per mail gestuurd zie bijlage : (email bovens.png)
Volgende ochtend 05-06-2018 om 07:00 kwam ik er achter dat ik niet meer kon bellen of op internet. Ik heb gebeld naar jullie support 1201 ik heb hier kenbaar gemaakt dat ik als dit vandaag niet opgelost wordt ik stappen onderneem en de kosten verhaal.
Gevraagd naar X, die was er om 15:00 uur pas weer terug bel verzoek achter gelaten om 16:20 kreeg ik de volgende email :
1. Bijlage (reactie bovens.png)
Hierin wordt vanuit vodafone mijn contract ontbonden, ik ontbind niks ik wil alleen de volgende zaken:

1. Credit facturen van openstaande ontrechte facturen.
2. Per direct vrijgave van mijn contract zodat ik over kan naar Tele2.
3. Direct deblokering van mijn abbonoment.
4. Kosten die zijn gemaakt worden betaald dan wel verhaald.
5. Excuess inzake deze case.
Zoals u ziet is de oplossing heel simpel op grond van de nieuwe AVG verzoek ik u tot aanleveren van alle gevraagde stukken, ik geef u hier tot maandag 11 juni 2018 voor hierna zal ik de volgende stappen nemen:
1. Klacht procedure ACM op grond van bovenstaande punten.
2. Kort geding starten richting bestuurd Vodafone.
3. Verhalen van alle schade op grond van onterecht toepassen van artikel 3:290 e.v. BW
Daarnaast worden alle stukken inzake deze cases openbaar gemaakt. Deze email zal u ook aangetekend en per post toekomen.

Update 06-06-2018

Zaak aangemeld bij ACM

Daarna volgende mail ontvangen :

Bedankt voor je reactie. Wij bieden geen gratis abonnementen aan. Je hebt bij een verlenging wel gratis onbeperkt drie maanden data kunnen gebruiken, echter het abonnement gratis aanbieden doen we niet.

Je verlenging is geannuleerd. Je huidige abonnement is nog niet geannuleerd. Als je nummerbehoud bij Tele2 aanvraagt, wordt het abonnement pas opgezegd bij Vodafone en krijg je hier ook automatisch bericht van.

Ik zal de voicelog voor je opvragen, zodat ze deze naar je toe versturen. Het kan zijn dat er geen voicelog is opgenomen en dat ook de reden is waarom de verlenging is geannuleerd, omdat hij dan niet rechtsgeldig is. Mocht er toch een voicelog zijn, dan zullen ze deze naar je sturen.

Creditnota’s van facturen.
Betalen alle kosten
Vrijgeven van mobiele nummer
Schade claim op grond onterecht retentie recht

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

2 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Kramer1991