Mijn Klacht:
Onze auto, I Pace 2018 250.000km wordt nu wanneer ik hem wil verkopen Total loss verklaard door handelaren, bericht wordt bevestigd door dealer.
Gaandeweg, aangekocht in 2020, al regelmatig teleurgesteld door een minder goede kwaliteit van het voertuig:
– Inmiddels al 5 is er een hulpaccu vervangen, bij andere auto’s verbruik misschien in 1 accu per 5 tot 10 jaar. Reclaimeren bij de dealer levert slechts op dat is zo, bij de laatste keer kreeg 10% korting…
– de laatste jaren meerdere keren per jaar naar de dealer gemoeten omdat er weer een hybride accu storing (zeer vreemde naam bij een electrische wagen) was. Kost me dan financieel niets maar wel qua tijd en ergernis… Uiteindelijk is na meermaals aandringen van mijn kant een paar maanden geleden het gehele accupakket vervangen. Waarbij het vermeldenswaardig is dat de dealer in eerste instantie de claim niet wil doen richting fabriek omdat ze bang zijn dat deze niet thuis geeft.
– voorruit spontaan losgelaten en gaan lekken. Weer is Jaguar niet thuis. Moest uit eigen zak betalen of via de verzekering laten lopen! Ik heb nog nooit meegemaakt. Wachten bij 1 van de velen reparaties verneem ik hetzelfde probleem bij 3 andere aanwezigen. Reactie van dealer komt maar 1 op 10 voor, dus geen terugroepactie.
Kleinere dingen noem ik even niet.
Bij de laatste keer bij de dealer zei ik ook laat jaguar de hand in eigen boezem steken en voor een redelijk bedrag (rond 20k) de auto terugnemen. Gaat niet gebeuren zeiden ze al. Achteraf gezien had Jaguar beter die 35k van het nieuwe accupakket aan mij kunnen geven ipv het accupakket…
Ik vind het echt niet normaal dat zo’n jonge auto vanwege ervaringen en bouw kwaliteit nu al Total loss wordt verklaard. Eerlijk gezegd durf ik eigenlijk vanuit goed fatsoen zelf de auto niet te verkopen.
Gewenste Oplossing:
Neem de auto terug en betaal mij € 20.000
