Klacht: Jaarlijkse naheffingen

op 01 februari 2018 over CAK in de categorie Overheid

Al jarenlang krijg ik een jaarlijkse naheffing van het C.A.K. varierend van 500,- over 2016 tot 2 x 900,- 0ver 2014 en 2015.
Hoewel ik alleen AOW en een pensioen heb schijnt het hun onmogelijk te zijn een fatsoenlijke maandelijkse premie toe te passen. Elk jaar teken ik bezwaar aan en elk jaar geven ze de schuld aan de Belastingdienst, het ABP en/of de SVB. Ik heb ze allemaal gebeld en gevraagd hoe het zit, maar elke keer wordt ik terugverwezen naar het CAK. Het gezegde “van het kastje naar de muur” gaat hier daadwerkelijk op. Als gpensioneerde burger in het buitenland wordt je vermalen tussen de overheidsinstanties. In mijn laatste bezwaar heb ik aangegeven dat, wanneer ik in mijn 45 jarige loopbvaan bij de politie zo gewerkt had als zij, er meer onschuldigen dan schuldigen in de gevangenis zaten. Het laatste advies van hun is om de heffingskorting van het ABP te schrappen, hoewel een relatie tussen een heffingskorting en een ziekenfondspremie mij zeer bevreemd. Help!!!!!

Wanneer ik de exorbitante naheffingen van de laatste jaren (meer dan 3500,- Euro) waarvoor ik een lening heb moeten nemen terug krijg en er een maandelijkse normale premie wordt ingehouden, zodat ik geen naheffing meer krijg.

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar CAK over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door CAK in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat CAK een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

CAK

Heeft op 08 februari 2018 om 14:39 geantwoord

We hebben contact opgenomen met deze klant. Meneer had over deze zaak ook al een bezwaar ingediend. In de behandeling van het bezwaar hebben wij de berekening van de bijdrage toegelicht en uitgelegd wat de klant kan doen om de naheffing te voorkomen. Wij hebben voor de berekening altijd gegevens nodig van de belastingdienst en de pensioenfondsen. Wanneer een klant moet bijbetalen kan hij met ons een betalingsregeling afspreken. Wij sluiten daarmee de klacht. Ellen Webcareteam CAK

Heeft op 08 februari 2018 om 14:54 geantwoord

Hier maken ze zich wel heel makkelijk af van een dergelijke klacht. Zoals uit mijn klacht blijkt heb ik jarenlang een forse naheffing gekregen, elke keer bezwaar gemaakt en bij die bezwaren werd ik verwezen naar A.B.P., S.V.B. en belastingdienst. Ik heb ze allemaal benaderd en allemaal verwijzen ze terug naar het CAK die de premies vaststelt. Ook nu hebben ze weer verwezen naar het A.B.P., waar ik nu de loonheffing heb laten stoppen. CAK verwijst nu naar de loonheffing als probleem, omdat ook het SVB een loonheffing geeft. Of dat het probleem oplost bij een loonheffing van 77,- Euro per JAAR, lijkt mij onwaarschijnlijk. Het is gewoon een ondoorzichtige keten waar ik in verstrikt ben geraakt en ze kunnen me honderd keer uitleggen hoe ze de premie berekenen, dat lost het probleem niet op.

Alle klachten die gemeld zijn door Wim2503