Klacht: Klacht over onterecht geëiste eigen bijdrage voor niet geleverde zorg

sylvianikita op 23 juni 2026 over CAK in de categorie Overheid

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
Wacht op reactie
Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf CAK
Categorie Overheid
Status Open
Datum 23 juni 2026

Een ouder heeft bezwaar gemaakt tegen de eigen bijdrage die zijn dochter moet betalen voor de Wet langdurige zorg, ondanks het feit dat er geen zorg of hulp thuis wordt geleverd. Ondanks herhaalde pogingen om dit probleem met CAK te bespreken, blijft de eigen bijdrage oplopen, wat de ouder als onacceptabel beschouwt. Er wordt verzocht om de eigen bijdrage stop te zetten.

Mijn Klacht:

Ik wil een klacht indienen over de eigen bijdrage die mijn dochter moet betalen voor de Wet langdurige zorg (WLZ). Ondanks dat zij geen hulp thuis ontvangt, wordt er wel een eigen bijdrage geëist. Dit vind ik absurd, omdat er geen diensten worden geleverd. Ondanks meerdere contacten met CAK begrijpen zij niet dat er geen hulp is en blijft de eigen bijdrage oplopen. Dit is onacceptabel en ik verzoek u om deze eigen bijdrage stop te zetten.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek u om de eigen bijdrage te stoppen, gezien er geen diensten geleverd worden.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 uur geleden - Er is een nieuwe brief gegenereerd voor de klacht over CAK
Download hier uw brief

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over CAK

Reactie van de melder van de klacht sylvianikita

10 uur geleden - Deze instantie zou per direct opgedoekt moeten worden omdat ze niet luisteren naar de mensen die klagen. Maar ja, het is een (R)overheidsinstelling hè? Dan weten we het wel. Waarom zou je moeten betalen voor iets wat niet geleverd wordt omdat je niets hebt geregeld? Beetje onzinnig. Ze zijn niet slim bij het CAK en zullen het niet worden ook ben ik bang.

Alle klachten die gemeld zijn door sylvianikita
💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM