Klacht: Jaarafrekening niet correct

op 13 mei 2020 over EnergieDirect in de categorie Energieleveranciers

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

De jaarafrekening is niet correct. Expres termijnbedrag hoog gezet zodat ik een mooi spaarcentje zou terugkrijgen. Dit is niet het geval. Contact gehad met medewerker maar mevrouw snapt niet wat ik bedoel en wil niet luisteren en vindt dat ik niet moet zeuren. Ook willen ze een 13e maand termijn inhouden van mijn jaarafrekening. Ook hier niet mee akkoord, medewerker snapt probleem niet en vind dat ik gewoon moet betalen.

Aantal jaren geleden ook bij EnergieDirect gezeten en toen ook geen juiste teruggave gehad op de jaarafrekening. Blijkbaar is dit een normale zaak bij EnergieDirect en heb ik nu al €600,- onterecht ingeleverd.

Gewenste Oplossing:

Juiste jaarafrekening met juiste teruggave, geen 13e maand betalen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar EnergieDirect over deze klacht.

Bericht van EnergieDirect

4 maanden geleden - Geachte mevrouw Vogel,Ik heb zojuist gebeld om deze kwestie te bespreken. Helaas kreeg ik u niet aan de lijn. Je geeft namelijk aan dat de nota niet correct is. Zou je mij willen toelichten wat er specifiek fout is? Ik heb namelijk een idee dat u een groter geldbedrag had verwacht. Kan dat kloppen? Alleen omdat het bedrag lager dan uw verwachting is, betekent het niet dat de nota foutief is.Daarnaast wordt er zeker geen 13e maand in rekening gebracht. Ik snap echter de verwarring. Het nieuwe maandbedrag van €44 wordt, zoals vermeld op de nota, op 25 juni geïncasseerd. Die €80 is het eerste maandbedrag van het nieuwe jaar.Als laatste begrijp ik dat het gesprek niet helemaal lekker liep. Dat is natuurlijk jammer. Dat was ook de reden waarom ik had gebeld. Ik hoop van harte dat ik u de gewenste duidelijkheid heb gegeven. Als er nog vragen zijn, dan wil ik je adviseren om rechtstreeks contact op te nemen. Zo zijn we in staat om u direct te helpen.Groet,Webcare energiedirect.nl

Reactie van de melder van de klacht JodydeVogel

4 maanden geleden - ik heb een brief en mail verstuurd. Hierin staat specifiek beschreven wat mijn probleem is en wat uw medewerker mij heeft verteld over de 13e maand. Dit is niet zelf verzonnen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door EnergieDirect in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat EnergieDirect een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

EnergieDirect

Heeft op 18 mei 2020 om 16:33 geantwoord

Geboden Oplossing:

Bedankt voor uw uitleg! Ik zie dat er inderdaad meerdere e-mails hierover verstuurd zijn en we hebben uw klacht doorgezet naar de klachtenafdeling. Binnen 5 werkdagen nemen we contact op om de situatie met u te bespreken. We gaan ervan uit dat we uw klacht naar tevredenheid kunnen oplossen.

Groet,

Webcare energiedirect.nl

Alle klachten die gemeld zijn door JodydeVogel