Klacht: IP-Camera met cloudopslag werkt niet, maar krijg geen service

MaxHilhorst op 19 december 2019 over Epine in de categorie Internetshops - Elektronica

Bij de twee camera’s die ik bij Epine kocht van merk Dahua IMOU (Bullet type IPC-G26E voor buiten) hoorde de Cloud-service van IMOU. De camera’s heb ik gekocht omdat er Cloudservice bij geleverd werd. Van de scherpe HD beelden van de camera worden de alarm-events opgeslagen in de Cloud bij Dahua. Maar als je de beelden uit de Cloud opvraagt is de scherpte (lagere resolutie) belangrijk slechter geworden. Live is mijn nummerbord helder leesbaar, maar op de opgeslagen beelden is mijn nummerbord onleesbaar. Als ik de beelden lokaal opsla (laptop) zijn zowel de live als de opgeslagen beelden scherp. Dat is zo via WIFI als via het mobile netwerk. Maar de laptop die ik daarvoor gebruik heeft niet de gewenste opslagcapaciteit.
Epine en Imou weigeren geld terug te geven, of een ander systeem aan te bevelen voor de niet werkende Cloudservice. Het beetje hulp dat ik kreeg moest ik beschouwen als “coulance”. “Recht op garantie, service, ruilen of geld terug heb ik op dit product niet”, aldus Epine. Volgens mij zegt de wet dat anders!

Ik wil nu ook andere camera, maar ook voor de camera’s krijg ik geen geld terug.

Mijn advies: koop geen camera’s of Cloudopslag van Dahua IMOU, en koop niets bij Epine.

NB: ik houd niet van klagen in het openbaar. Ik heb IMOU en Epine 3 maanden de tijd gegeven, maar ze weigeren met een oplossing te komen. Dan vind ik het mijn plicht anderen te waarschuwen.

Als scherpte van de beelden in de cloudopslag even scherp zijn als live beelden.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Epine over deze klacht.

Alle klachten die gemeld zijn door MaxHilhorst