Klacht: invordering afkoopsom ivm vervroegd overstappen

op 09 maart 2020 over Youfone in de categorie Alles-in-1, Mobiele Telefonie

Afgelopen jaar heb ik ivm mijn verhuizing Youfone als nieuwe internetprovider gekozen met een contract van 2 jaar.Echter na een prijsvergelijking met andere providers ontdekte ik,dat het goedkoper kan en ben overgestapt.
In januari j.l.schrok ik me wild toen ik het incassobedrag van Youfone op mijn bankafschrift zag!Er is zonder correspondentiecommunicatie het bedrag voor de lopende maand plus alle termijnen voor de restlooptijd van het contract geincasseerd.Daarmee ben ik het niet eens.Ik wil en kan het gevorderde bedrag niet betalen(ik heb een bijstandsuitkering).
Diverse keren contact gehad met klantenservice (tel.en schriftelijk) en niets opgelost.Nu word er met incasso gedreigd.

Coulans in de vorm van een tegemoedkoming in de kosten en een betalingsregeling voor een deel van de afkoopsom.
Deze wijze van handelen noem ik alles behalve klant-vriendelijk.Ik kom dan ook niet meer als klant terug bij Youfone.

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Youfone over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Youfone in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Youfone een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Youfone

Heeft op 13 maart 2020 om 10:11 geantwoord

Heeft op 13 maart 2020 om 11:22 geantwoord

Dit is geen oplossing.Jammer,dat er niet van tevoren (voor de incasso!) contact met mij is opgenomen.
Gemiste kans.
Ik ben bereid om de mandelijkse bedragen te betalen tot einde van de looptijd van the contract,maar niet ineens.
Kwa service en coulanz heb ik meer verwacht van een dienst als Youfone.
Bereikbaarheid en goodwill t.o.v.klantenservice zijn uitermate slecht.Dat is de reden waarom ik geen klant meer wens te zijn.

Alle klachten die gemeld zijn door fairyqueen62