Klacht: Teleurstellend verlopen busreis naar Les Arcs 1600

op 28 maart 2016 over Interbus in de categorie Vervoersbedrijven

Op vrijdag 5 februari zijn wij – voor onze wintersportvakantie – met Interbus naar Les Arcs 1600 gereisd. Onze retourreis vond plaats op zaterdag 13 februari. Onze opstap- en vertrekplaats was Utrecht. Deze busreis is helaas niet naar wens verlopen.

1) Op de website staat vermeld dat men een directe busreis boekt bij Interbus. Het bleek dat wij twee keer moesten wisselen van bus. 2) De informatievoorziening tijdens de wissel in Moutiers was ondermaats. De buschauffeur leek niet te weten wat de bedoeling was. 3) Tijdens de heenreis reed de buschauffeur een uur door Luik omdat hij de weg niet bleek te weten. 4) Op de vertrekdag bleek de plaats van ophalen onduidelijk. Toen wij hierover belden met Interbus, werden wij uitgescholden. De medewerker gebruikte meermaals ‘Godverdomme’ en vroeg mij ‘hoe ik het zou vinden om op zaterdag gebeld te worden’. 5) Op de vertrekdag stonden wij op om 19.45 te wachten. Een kwartier van tevoren, zoals aangegeven op het document. Pas na 45 minuten – en twee telefoontjes naar Interbus – kwam de transfer. Toen wij in Moutiers aankwamen was de touringcar nog niet aanwezig. Toen de touringcar wel kwam, bleek dat wij nog 2 uur (!) moesten wachten omdat het transferbusje uit Belle Plagne verlaat was. 6) Bij aankomst bleek de boardbag van mijn vriend bleek totaal gescheurd. 7) Toen ik Interbus mailde met mijn ervaringen, kreeg ik pas reactie na 2 weken!! 8) In de mail werd geen enkele compensatie aangeboden, heel slecht. 9) In de mail werd gelogen over de tijd waarop wij de hulplijn gebeld hadden. Zie ook mijn bijlage voor de mailing.

Ik verwacht een financiële compensatie van minimaal 50% (€175), voor een nieuwe boardbag en ter compensatie van de verloren tijd op de eerste zaterdag door het onnodig omrijden in Luik.

Alle klachten die gemeld zijn door Laura1409