Klacht: Ingebrekstelling

op 27 januari 2014 over Samsung in de categorie Electronica Merken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Helaas moet ik constateren dat U de overeenkomst niet geheel nagekomen bent. Met namen heb ik de volgende bezwaren. Geachte heer/Mevrouw,vorig jaar heb ik gevraagd hoe ik mijn tv kon updaten, aangezien deze het niet per internet deed heb ik hierbij contact gezocht met Samsung te Delft,deze gaf mij ter kennis dat Samsung dit tegenwoordig met een USB stick deed. hierbij vroeg hoe ik daar aan kom komen of wat de kosten hiervan waren, Maar deze Heer vertelde mij dat dit kosteloos was en mij een stick zou opsturen. Dit gebeurde ook en daarmee probeerde ik de tv te upgdaten, maar de tv stopte na enkele minuten en gaf aan dat de update was misluk. Heb verschillende malen geprobeerd, ook mensen om advies gevraagd , maar wat ik deed was goed. Kort daarna weer Samsung gebeld en het probleem verteld, deze man vertelde mij dat het misschien fout was gegaan met de stick bij het downloden. Hij zou mij op kort termijn een nieuwe stick sturen. Toen ik deze binnen had ging ik vol goede moed updaten, maar U raad het al zelfde verhaal 5 keer geprobeerd kennissen erbij gehaald, maar wij deden niks fout de tv deed niks hij stopte weer na enkele minuten met updaten.Weer Samsumg gebeld deze vrouwelijke collega stelde voor om hun stick te formateren en daarna via samsumg site opnieuw te downloden. Dit heb ik allemaal gedaan maar de tv wijgerde alsnog. U kunt begrijpen dat dat ik hiervan wel een beetje moe werd. Heb weer contact op genomen en alles uitgelegd, daarop vroeg zij of ik dan een monteur wilde hebben, waarop ik antwoorden ja want zo komen wij er niet uit. Zodoende zou er een monteur bij mij langskomen op 08-01-2014. Maar deze klacht was voor mijn garantie afloop al gemeld. De monteur kwam langs met een nieuwe stick daarvoor hij nog contact had opgenomen voor mijn serie nummer, En inderdaad de tv ging uiteindelijk updaten ik dacht probleem opgelost. Maar korte tijd later werd ik opgebeld SSC Repair West bv dat toen de monteur langs kwam mijn garantie om was en dat ik de rekening zelf moest betalen, dit vond ik wel erg vreemd. Alleen het feit dat ik niet precies wist van wanneer ik deze tv had gekocht had ik een geschatte koopdatum opgegeven, omdat ik nog twee Samsumg tv’s had gekocht, en na prive omstandigheden mijn aankoop bonnen kwijt was. Maar deze wel opgevraagd heb bij samsung en ook gekregen.Maar zegt mevrouw bij ssc repair dat toen de monteur kwam uw garantie om was en dat samsung deze rekening niet betaald. Omdat de klacht was bekend voor afloop van het garantie termijn valt deze klacht ook onder de garantie periode. Hiermee geef ik U aan dat U toch de overeenkomst moet nakomen. Door deze brief geef ik U de kans om binnen 14 dagen mijn klacht op afdoende wijze op te lossen, dan wel aan de gestelde verwachtingen te voldoen.

Gewenste Oplossing:

Kosten onder garantie stellen

Bericht van Samsung

3 jaren geleden - Geachte Tundra 2, Wat vervelend om te horen dat u heeft moeten betalen voor de reparatie. Echter biedt Samsung 2 jaar garantie op televisies, waarbij de aansprakelijkheid van Samsung Electronics (of het door Samsung erkend reparatiecentrum) is beperkt tot reparatie en/of vervanging van het product onder garantie. Onder de Samsung garantie vallen fabricagefouten gedurende twee jaar vanaf de aankoopdatum, onder voorwaarde dat u een bewijs van aankoop kunt overleggen. Houdt u er rekening mee dat onderdelen onderhevig aan slijtage hier niet onder vallen. Wij moeten u helaas mededelen dat wij uw verzoek voor een kosteloze reparatie niet kunnen honoreren. Hopende u voldoende geïnformeerd te hebben. Met vriendelijke groet, Jaime Samsung Webcare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Samsung in behandeling genomen

Samsung

Heeft op 06 februari 2014 om 11:22 geantwoord

Geboden Oplossing:

Geachte heer/mevrouw Roodenburg,
Wij betreuren het dat er kosten in rekening zijn gebracht door onze reparatiecentrum na een huisbezoek te hebben afgelegd.
In onze garantievoorwaarden welke wij bij onze televisies hier 2 jaar van voorzien, vind u terug onder welke omstandigheden hier aanspraak op gedaan kan worden. In uw geval gaat het hier om een Software-update waar u jammer genoeg na meerdere pogingen om dit zelf uit te voeren niet in geslaagd bent om dit succesvol te uit te voeren.
Onze reparatiecentrum volgt de procedures op welke volgens onze richtlijnen geldt. Hierbij komt kijken dat u zelf een foutieve aankoopdatum hebt doorgegeven waardoor achteraf is gebleken dat uw fabrieksgarantie verlopen is. De aankoopdatum vindt u nauwkeurig terug op de factuur welke u van uw verkoper heeft ontvangen bij aankoop van uw televisie. U had hiervoor ook de mogelijkheid gehad contact op te nemen met uw verkoper om vast te stellen wat de aankoopdatum was geweest.
Via de volgende link vindt u de voorwaarden van onze fabrieksgarantie.
https://www.samsung.com/nl/support/warranty/warrantyInformation.do?page=POLICY.WARRANTY
Het is uiteraard spijtig dat u achteraf een rekening heeft gekregen van het reparatiecentrum voor een huisbezoek, hier bent u tevens zelf akkoord mee gegaan vooraf er een afspraak werd gemaakt met het reparatiecentrum. De voorwaarden van onze reparatiecentrum vindt u terug via onderstaande link.
https://www.selectro.nl/content/tarieven_voorwaarden
Wij kunnen uw verzoek om de factuur voor een huisbezoek om deze redenen niet onder de fabrieksgarantie laten vallen.
Onze excuses voor het ongemak dat u hiermee ondervind.
Wij hopen erop u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.
Met vriendelijke groeten,
Imran
Samsung WebCare

Bericht van Robin van Klacht.nl

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Samsung een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Alle klachten die gemeld zijn door Tundra 2