Klacht: ING maakt een fout maar weigert deze te herstellen

Stefan78 op 05 april 2018 over ING in de categorie Banken

Vorig jaar heeft mijn vrouw haar rekening opgezegd bij de ING bank via internet bankieren. Blijkbaar is dit niet goed gegaan en is een bedrijf blijven incasseren. Gevolg een ongeoorloofde roodstand op de rekening. Wij zijn echter nooit schriftelijk of telefonisch benaderd om dit tekort aan te vullen. Wat de ING wel heeft gedaan is een bericht sturen naar internet bankieren terwijl de rekening al was gesloten.

Vervolgens heeft de ING de achterstand gemeld bij het BKR. Wederom heeft ING niet met ons gecommuniceerd en zijn wij er zelf achtergekomen. Na contact met de ING geven zij toe fouten te hebben gemaakt maar weigeren zij de BKR te verwijderen. Hierdoor staan wij de komende vijf jaar te boeken als wanbetaler. Dit vinden wij niet terecht want de ING maakt de fout maar men is niet bereid dit netjes op te lossen.

Dat de ING verantwoordelijkheid pakt en de fout die gemaakt is netjes hersteld oftewel de BKR melding volledig verwijdert.

4 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

4 jaren geleden - Beste meneer de Bree, Dat is inderdaad een hele vervelende situatie. Ik snap heel goed dat jullie van het BKR registratie af willen. Zou je contact met ons op willen nemen via de Klantenservice Dan kunnen we voor jullie kijken wat de mogelijkheden zijn. Je kunt ons bereiken via Social Media (FacebookTwitter) of via Whatsapp (telefoonnummer 06-82 08 04 99). Groet, Rialda ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht

4 jaren geleden - Beste Rialda, Dat is idd erg vervelend. Wij zijn reeds doorverwezen naar de juiste afdeling maar uw collega’s van die afdeling blijven bij het standpunt dat de melding juist is. Blijkbaar vindt de ING dat als zij een bericht stuurt naar het postvak van internet bankieren zij haar zorgplicht als bank nakomt. Dat is wel erg gemakkelijk want ING had ons ook kunnen bellen zodat wij het konden oplossen want het ging immers over een niet zo’n groot bedrag. De melding staat dan ook niet in verhouding tot de impact die deze melding teweegbrengt. Helaas zijn wij genoodzaakt om ons gelijk via een andere weg te halen. Advies voor andere mensen ga vooral niet in zee met de ING en ga opzoek naar een bank die zijn zorgplicht wel serieus neemt.

4 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 07 april 2018 om 15:35 geantwoord

Geachte Stefan78,

Ik begrijp dat dit een vervelende situatie is. Wij sturen inderdaad berichten naar de berichtenbox van Mijn ING. Mocht een klant dit niet willen dan kan dit uitgezet worden via Mijn ING. Op het moment dat er geen actieve Mijn ING aanwezig is worden deze berichten via een brief verstuurd.

Aangezien er nog een actieve Mijn ING aanwezig was is dit ook de reden geweest dat het bericht via deze manier verstuurd is.

Wanneer je het niet eens bent met het antwoord van mijn collega's dan kun je altijd in beroep gaan. Dit kan doormiddel van een directie klacht.

Graag in de brief vermelden:

Beschrijving van de klacht en waarom je het niet eens bent met de reactie van ING
Naam, adresgegevens en telefoonnummer
Rekeningnummer bij ING

Je kunt de brief dan zonder postzegel versturen naar:

Directie ING
Antwoordnummer 230
1000 XA Amsterdam

Met vriendelijke groeten,

Daphne
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door