Klacht: ING helpt bij oplichting

op 24 juli 2017 over ING in de categorie Banken

Ben opgelicht op Marktplaats en ontdek dit enkele minuten nadat ik de RABObank opdracht had gegeven om het bedrag over te boeken naar een ING-rekening nummer NL90INGB0792898419. Heb meteen de ING-bank en hu8n fraude-desk gebeld, want het geld kon nog niet eens zijn bijgeschreven, om zo te voorkomen dat de dader van deze oplichting mijn geld zou kunnen opnemen.
Werd mij echter even duidelijk gemaakt dat ze hier niets aan zouden doen, was geen fraude dus jammer dan.
Doe maar aangifte…. anders nog iets??

Als de ING even had meegewerkt had de dader van deze oplichting mijn geld niet kunnen opnemen en hadden ze hem mooi aan de Politie kunnen overhandigen...
Met dank aan de ING blijkt misdaad weer te lonen.

Was het een Raborekening geweest waar het geld heen was gegaan dan had de Rabobank de overboeking tegengehouden tot er duidelijkheid was van de Politie.

Zou graag mijn geld terug zien.

Een klacht melden bij ING gaat alleen als je klant bent... lekker handig.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 24 juli 2017 om 22:42 geantwoord

Beste Frank,

Het is erg vervelend als je online een betaling doet voor een aankoop, waarbij de ander zijn afspraken niet nakomt. Een online betaling is echter iets tussen jou en een website of bijvoorbeeld een aanbieder via Marktplaats. ING is hierin geen partij.

Hoewel ING geen partij is, werken wij wel samen met het Landelijk Meldpunt Internetoplichting. Zodra ING van hen een signaal van oplichting van de politie ontvangt starten wij een onderzoek. Wij zullen de aanbieder/klant vervolgens aanspreken op zijn gedrag en zo snel mogelijk de rekening blokkeren. Hiermee voorkomen wij meer slachtoffers van oplichting door dezelfde aanbieder/klant.

Ik adviseer je dan ook om direct aangifte te doen van oplichting bij het Landelijke Meldpunt Internetoplichting: dit kan eenvoudig via www.politie.nl. Ook als je aangifte doet bij een lokaal politiebureau, adviseer ik je om dat alsnog ook online via politie.nl te doen.

Hilde
Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door FS