Klacht: ING dwint mij de app te gebruiken

op 02 juni 2018 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik ontvang een email van ING :
ING neemt afscheid van de TAN–code. Mobiel bevestigen is de nieuwe standaard. Dat betekent dat u uw betalingen in Mijn ING voortaan kunt bevestigen met onze app, in plaats van met een TAN-code. De app en Mijn ING zijn daardoor vanaf nu onafscheidelijk als het gaat om het doen van betalingen.

Dit betekent dat, ondanks eerdere ontkenning, ING je dus toch dwingt om de app te gebruiken.

Gewenste Oplossing:

Als ik TAN code kan blijlven gebruiken

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 05 juni 2018 om 22:06 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hi!

Ik wil je meteen geruststellen wat betreft het dwingen om de app te gebruiken. ;-) Hier is namelijk écht geen sprake van! Ondanks dat de TAN-functie komt te vervallen is het volledig aan jou de keus om de Mobiel Bankieren App wel of niet te gebruiken.

Ik kan je dus niet beloven dat je gebruik kunt blijven maken van de TAN-functie, maar wel dat je niet gebruik hoeft te maken van de app. Hier komt eind dit jaar een alternatief voor ;-)

Met vriendelijke groet,

Sebas
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door MLAPHaarlem