Klacht: ING dwingt klanten om telefoon te updaten omdat ze veel te vroeg stoppen met IOS8.

op 23 juni 2017 over ING in de categorie Banken

ING heeft onlangs de beslissing genomen om het besturingssysteem IOS 8 van Apple niet meer te suporten. Ondanks dat de laatste versie hiervan pas 1,5 jaar oud is. Veel klanten van ING zijn nu de dupe omdat ze de bankieren App niet meer kunnen gebruiken. bij ING gaan ze er voor het gemak maar van uit dat iedereen een Iphone 8 heeft, maar als dit het geval zou zijn was er voor mij geen geld meer over om mee te bankieren.
Dus ING pak je verantwoordelijkheid, en zorg gewoon dat de iets oudere Apple apparaten ook weer kunnen bankieren. Dit is zeer klant onvriendelijk.

Als ik weer kan bankieren met mij Iphone.

1 maand geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

1 maand geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

1 maand geleden - Beste Erik, Ik kan me voorstellen dat je hiervan baalt. Sorry voor het ongemak! Vaak kun je dan je toestel updaten naar IOS 9, soms moet dit via iCloud. Ik weet niet of je dat al geprobeerd hebt? Vriendelijke groet, Hilde ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Erik De Leeuw

1 maand geleden - Beste Hilde, Ik wil mijn Iphone absoluut niet updaten aangezien hij daar zeer langzaam van gaat worden. IOS8 is nog geen 2 jaar oud, dus lijkt mij nog niet veroudert. Vreemde is ook dat jullie App nog wel prima werkt op IOS7, de voorloper van IOS8. Het lijkt of jullie pressies andersom werken, oud werkt wel, nieuw niet.

1 maand geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 23 juni 2017 om 22:14 geantwoord

Beste Erik,

Ik begrijp dat je liever geen traag toestel wilt. Maar als je je iPhone niet wilt of kunt updaten, dan houdt het helaas even op ben ik bang. Ik had graag meer voor je willen doen, maar het is even niet anders. Het spijt me!

Hilde
ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Erik De Leeuw

1 maand geleden - Zoals u kunt lezen is dit een probleem wat de klant niet op kan lossen, dus moet ING dit regelen.

1 maand geleden - En toen bleef het weer stil

Heeft op 25 juni 2017 om 19:44 geantwoord

Zolang jullie niet duidelijk aangeven waarom IOS 8 niet meer werkt, ben ik niet tevreden.

Bericht van ING

1 maand geleden - Hi Erik, De reden waarom IOS 8 niet meer werkt, is om de kwaliteit van de app te waarborgen. Bij de nieuwere IOS komt de app veiliger en beter tot zijn recht. Alle gebruikers van iPhone 4s of hoger kunnen updaten naar minimaal IOS 9. De Mobiel Bankieren App blijft dus gewoon werken voor iedereen, indien de device geüpdatet is. Het is voor sommige devices inderdaad veel gevraagd om het nieuwere besturingssysteem iOS 9.0 te downloaden maar dit kan komen door de opslag van vele foto’s, video’s en apps. Het kan dan noodzakelijk zijn om hiervan een gedeelte te verwijderen, of elders op te slaan. Wellicht maakt dat het systeem minder traag. Vriendelijke groet, Roos ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Erik De Leeuw