Klacht: ING dreig particiliere rekening houders met blokkade

op 06 december 2017 over ING in de categorie Banken

Ruim 40 jaar klant bij postbank en thans de ING
ING BANK ziet verkoop bijvoorbeeld via marktplaats als een zakelijk transactie. ING is bezig om particulieren rekeningnummers te controleren op AF en Bij- schrijvingen en ook hoeveel transacties er per jaar plaats vinden en om welke bedragen. Voorbeeld, als je spullen koopt bij MM of B en je zet deze later weer te koop op marktplaats en laat de koper op Marktplaats betalen via IDEAL dan zegt ING in een brief dat je een zakelijk klant of zzper bent en om die reden een zakelijke rekening moet openen. Met de nodige bombarie dreigen ING met blokkeren van je rekeningnummer. Na ruim 40 jaar klant te zijn en met dit zelfde rekeningnummer, met name het dreigen dat schiet bij mij behoorlijk in het verkeerde keelgat.
Voordat u als lezer zelf zaken gaat invullen, ruim 11 jaar op marktplaats en vanaf november als gecontroleerde verkoper, is er geen sprake van fraude (telefoonnummer + bank).
En juist NA dat ik op marktplaats deze functie van gecontroleerde verkoper had geactiveerd, is 2 weken later het gedoe met ING gestart. Na contact gezocht met ING wordt aan mij gemeld dat als je in de ogen van ING een verkoper of zzp’er bent, een zakelijke rekening moet openen.
Persoonlijk begint ING bij mij een heel erg hoog irritatie niveau te bereiken.

Stop met onnodige pressie en dreiging anders zie ik mij na 40 jaar genoodzaakt naar een andere bank te gaan.

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van ING

1 jaar geleden - Goedenavond, Zou je jezelf via de volgende link kunnen laten bellen door onze Zakelijke afdeling?: https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=freecall&subscrid=y9hwj7dhil  We willen graag even met je meedenken en meekijken. Groet, Franck ING Webcare

Reactie van de melder van de klacht Omawol

1 jaar geleden - Helaas u geeft geen oplossing want het is een particuliere rekening. De zakelijke afdeling kan er niets mee.

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

11 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 18 december 2017 om 15:18 geantwoord

Dag Omawol,

Ik zie dat we jouw berichtje over het hoofd hebben gezien en geen reactie meer hebben geplaatst. Excuses daarvoor!

Uit jouw verhaal begrijp ik dat wij jou verzoeken om een Zakelijke rekening te gebruiken, maar dat jij liever gebruikt blijft maken van een Particuliere rekening. Het verzoek om een Zakelijke rekening heb je per brief ontvangen, is er in deze brief ook een telefoonnummer vermeld zodat je direct in contact kan komen met de collega's voor het bespreken van de brief?

Groeten,
Sabrina
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Omawol