Klacht: ing doorlopende reisverzekering

op 10 oktober 2017 over ING in de categorie Banken

tijdens mijn vakantie in portugal is er ingebroken in mijn camper en zijn er spullen gestolen twv 3500 euro. deze worden niet vergoed door ING omdat in de polisvoorwaarde vermeld wordt dat diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten die zich in of rondom een motorvoertuig, caravan of aanhanger bevonden uitgesloten worden. dit houdt in dat alles wat je als kostbaarheden meeneemt zoals laptop, iphone, navigatie, horloges,sireaden ed, of terwijl zo’n beetje alles NIET VERZEKERD ZIJN!

– de bagage was opgeborgen in een afgesloten
bagageruimte, en
– er verder geen bagage van buitenaf zichtbaar was, en
– u of de verzekerde aantoont dat braakschade aan het
motorrijtuig, de caravan of aanhanger aanwezig was.

ondanks dit zegt ING aan het eind van het artikel 11:
Diefstal van kostbaarheden, geld en reisdocumenten blijft in
alle in artikel 11 genoemde situaties uitgesloten.

samengevat: je sluit als consument een reisverzekering af om je kostbaarheden teverzekeren terwijl je in feite niets verzekerd! belachelijke gang van zaken die gang naar de rechter wat mij betreft legetimeert.

volledige uitkering van geleden schade

6 dagen geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

6 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van ING

6 dagen geleden - Hallo Barthoeven, Wat een spijtige situatie! 3500 euro, jeetje, dat is nogal een bedrag. Heb je dit al besproken met mijn collega's van de afdeling Verzekeren? Wij kunnen niet in de benodigde systemen en bij de juiste gegevens om met je mee te kijken. Ik stuur een link mee waarin jij je telefoonnummer in kunt vullen op het moment dat jij door mijn collega gebeld wilt worden. Mijn collega's zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 08.00 tot 21.00 uur en op zaterdag van 09.00 tot 17.00 uur. Hier vind je de link: https://belmijnu.ing.nl/scripts/fccml3.dll?action=freecall&subscrid=B8D648C4-AAC5-46D7-ABA3-886C04456D9C Vriendelijke groet, Roos Webcare ING

3 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 13 oktober 2017 om 16:08 geantwoord

Hallo Bart Hoeven,

Omdat we niets meer van je gehoord hebben, ga ik ervan uit dat je gebruik hebt gemaakt van de link en dat een collega je telefonisch verder heeft geholpen. Ik ga daarom deze klacht sluiten.

Mocht je toch nog vragen hebben, laat het dan vooral weten.

Hilde
Webcare ING

Alle klachten die gemeld zijn door barthoeven