Klacht: ing bank hypotheken

op 03 augustus 2016 over ING in de categorie Banken

Krijg net een brief van de ING bank dat mijn nieuwe rentevaste periode van 5 jaar is ingegaan per 1 augustus.
Meteen gebeld want nu de rente zo laag staat wil ik toch liever een rentevaste periode van 10 of 15 jaar.
Krijg ik eindelijk iemand aan de telefoon, situatie uitgelegd zegt die man, “u heeft in mei een offerte gekregen en daar heeft u niets mee gedaan en dus hebben wij besloten dat u een rentevaste periode krijgt van 5 jaar.
Als ik dat niet wou dan moest ik maar gaan oversluiten, en dat zou me veel geld gaan kosten.
Hem proberen uit te leggen dat ik nooit een brief van de ING bank heb gekregen over een offerte, maar dat was niet zijn probleem.
Als de post hun werk niet goed doen, dan kon ik dat niet bij hun gaan neerleggen.
Daarna zei hij, dan had je zelf maar met de bank moeten bellen, hij gaat om jouw geld.
Ik vroeg hem waarom sturen jullie dan geen herinnering, maar ook dat waas niet zijn probleem.
Zelden heb ik zo’n asociale medewerker gesproken.
Heb gezegd dat ik er werk zou van gaan maken en hij wenste me een prettige dag toe.
wat moet ik hier nu mee.

Het gaat hier om mijn hypotheek en ik wil graag zelf beslissen hoe lang ik de rente vrije periode wil hebben staan.
Vindt het wel erg toevallig dat ik geen brief heb ontvangen nu de rente zo laag staat.
5 jaar geleden konden de ING bank de aanvragen niet aan kreeg ik bijna elke week een brief met sorry dat het allemaal zo lang duurt en we doen ons best.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 03 augustus 2016 om 14:19 geantwoord

Beste meneer Winkelhorst,

Wat een enorm vervelende situatie! Het spijt me om te horen dat u de offerte die destijds verstuurd is niet heeft ontvangen. Daarnaast vind ik het erg jammer om te horen dat u niet op een prettige manier geholpen bent. Mijn excuses hiervoor.

Jammer genoeg klopt het wat mijn collega u eerder vertelde. De offerte kan gereproduceerd worden maar helaas kan hiermee niet de rente aangepast worden. Het spijt me.

Linh
ING Webcare

Heeft op 03 augustus 2016 om 16:54 geantwoord

Dit is geen oplossing.
Ik heb geen enkele fout gemaakt en jullie komen niet met een oplossing.
ING heeft het 2de kwartaal een winst gemaakt van 1.3 miljard euro.
Snap nu ook wel hoe jullie dat doen.
5 jaar geleden moest ik maanden wachten met de hypotheek omdat jullie meer aanvragen hadden dan jullie aankonden.
En nu heb ik een probleem door jullie en nu wordt er niet thuis gegeven.
Waarom is er geen herinnering gestuurd?
Beetje jammer, ben helemaal klaar met de ING bank.

Alle klachten die gemeld zijn door madmax43