Klacht: Incorrecte informatie van Vodafone medewerker zorgt voor grote problemen

op 18 augustus 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Op Donderdag 13 Juli hebben wij de Samsung Galaxy S5 opgestuurd ter reparatie.

Echter is hier wat onduidelijkheid over ontstaan wat betreft de kosten die betaalt moeten worden

en of dit wel of niet onder de garantie valt.

Hieronder ga ik beschrijven wat zich heeft afgespeeld op deze dag en hoe dit proces is verlopen.

Op deze Donderdag zijn wij langs geweest bij de Vodafone winkel om wat informatie te krijgen

wat betreft de reparatie van het toestel. Dit toestel is meegeleverd bij een 2 jarig Vodafone Abonnement

die nog steeds loopt. (zie bijlage)

Hier is ons verteld dat aan de overkant een Tele2 winkel is die Samsung reparaties behandeld en dat wij ons

hier moeten melden. Zoals gezegd dit dus gedaan. Uiteindelijk met de bon ons hier gemeld en gevraagd aan

de medewerker of de reparatie aan het USB C poort (oplaadstuk) valt onder de garantie.

Deze vertelde dat dit geen probleem zou mogen zijn omdat wij een Abonnement hebben lopen bij Vodafone

en dat dit kosteloos gerepareerd zou moeten worden. Uiteindelijk dus een Inname bewijs (zie bijlage) ontvangen.

Na ongeveer 2 weken wachten hebben wij opnieuw ons gemeld bij de Tele-2 Reperatiepunt van Samsung.

Deze heeft ons doorverwezen naar Dynafix omdat hun verantwoordelijk zijn voor de reperatie en alles via hun verloopt.

( de doorverwijzing die gedaan is op deze dag, is niet geheel vlekkeloos verlopen en kon duidelijk niet door de beugel als we het hebben

over normen en waarden, echter laat ik dit hierbij voor nu om het verhaal niet nog langer te maken)

Uiteindelijk dus contact opgenomen met Dynafix die mij heeft verwezen om de situatie op de mail te zetten.

Ik ben ook langs geweest bij de Vodafone Shop en deze heeft mij verteld dat in 1ste instantie de telefoon via hun opgestuurd

zou moeten worden omdat ik dan als klant hier niet tussen zou hoeven zitten.

Hieruit blijkt dus dat de medewerker van de Vodafone shop een fout heeft gemaakt door ons rechtstreeks door te verwijzen naar de reperatiepunt.

Hieronder ga ik nog even verder over de status van het abonnement.

De dag dat deze abonnement afgesloten is en de telefoon afgegeven is wijkt af dan die op de bon staat beschreven

Dit omdat er problemen waren met het numerbehoud die destijds aangevraagd was, hierdoor loopt het abonnement

nog steeds door tot de dag van vandaag. Hieruit neem ik ook aan dat de meegeleverde garantie geldig is net zo lang als dit abonnement loopt.

De telefoon is hierdoor ook later meegegeven aan ons dan de datum die te zien is op de factuurdatum.

Echter zou het bovenstaande niet ter sprake moeten komen tijdens dit verhaal omdat de telefoon opgestuurd is voordat

de garantie die vermeld is op de factuurbon verlopen is. (18-07-2015) = Factuurbon (13-07-2017) = Inname Telefoon

Mij is verteld door de servicedesk van Dynafix dat het volgende van toepassing is:

De factuurdatum van de bon staat op: 18-07-2015

Omdat deze op dit moment verlopen is zou ik nog steeds geen gelijk krijgen wat betreft het garantieverhaal.

Dit omdat het toestel bij ons op dit moment in bezit is en de garantie NU verlopen is.

Het bovenstaande lijkt mij sterk aangezien ik de telefoon heb afgeleverd voordat deze is verlopen zoals op de bon is weergegeven is

en als ik hierop afgerekend wordt dan hebben we ook nog het verhaal wat betreft nummerbehoud wat problemen heeft gegeven tijdens het afsluiten van dit abbonoment.

Naar mijn idee heb ik gewoon garantie op de reperatie en zou dit tussen Vodafone, Dynafix, en de Tele2-Reperatie punt van Samsung opgelost moeten worden.

De Galaxy S5 die ter reperatie ligt bij Dynafix wegens het niet meer goed opladen, dit terwijl er altijd opgeladen is met een originele Samsung oplader.

Zou ik graag, gerepareerd, kosteloos terug willen ontvangen.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door rishid