Klacht: Incidentenregister

op 06 september 2016 over ING in de categorie Banken

Omdat ik in 2012 als een geldezel (een partij die meekeek tijdens het pinnen en later mijn bankpas hebben gestolen) ben gebruikt bij een onterechte overschrijving en met mijn pas geld is opgenomen, ben ik voor 8 jaar in de interne en externe incidentenregister ingeschreven. Hierdoor kan ik nergens een hypotheek aanvragen en kan nergens financiele ondersteuning krijgen.
Ik vind het jammer dat ING weinig aan zulke situaties doet en niet naar de persoon zelf kijkt, en ook niet eens de moeite neemt om naar de video-opnames te kijken van het moment dat het gebeurde. De veiligheid van de bankrekening staat op 0 en van hun klanten ook (Ik kreeg niet eens een melding van een overschrijving of dergelijke). Ik werd misbruikt door de dieven en nu ook nog door ING.
Ik had op dat moment inkomen, en ING had zeker eerder kunnen merken dat het geen normale overschrijving is.
Nu, bijna vijf jaar later, heb een prima inkomen en stabiele leven (geen schulden en nooit in aanraking gekomen met de politie) en wil verder mijn toekomst bouwen. Helaas kijkt ING daar niet naar en wil geen andere optie/uitzondering maken.

Op het moment dat ik uit de incidentenregister word geschreven.

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 07 september 2016 om 10:11 geantwoord

Beste Badjina,

Wat ontzettend vervelend dat je slachtoffer bent geworden van misbruik van jouw Betaalpas en Betaalrekening! Het spijt me dat het zo gelopen is. Ik kan me goed voorstellen dat je ervan baalt dat je nu, na al die jaren, nog steeds last hebt van de gevolgen.

Helaas is het zo dat een bank verplicht is hiervan melding te maken en jouw naam komt dan inderdaad in een register te staan. Ondanks dat ik je situatie begrijp, kan ik het niet voor je veranderen.

Ik raad je aan een brief te schrijven naar onze afdeling Fraude waarin je bezwaar aantekent. Deze afdeling kan dan bekijken welke mogelijkheden er voor je zijn. Stuur je brief naar:

ING Fraudemanagement Operations
Postbus 99960
8900 GA Leeuwarden

Vergeet niet om ook een kopie van je legitimatiebewijs mee te sturen!

Kun je hiermee uit de voeten?

Vriendelijke groet,

Hilde
ING Webcare

Heeft op 07 september 2016 om 20:38 geantwoord

Zoals in de bijlage gestuurd, was er een email gestuurd naar de fraude afdeling, zelfs met KIFID in contact en de zaak is nog steeds niet opgelost.
Ik wil dat er serieus naar gekeken wordt en met een goede oplossing voor beide partijen zodat ik me verder kan ontwikkelen en ING ook, betreft veiligheid.

Bericht van ING

10 maanden geleden - Hoi Badjina, Ik kan me heel goed voorstellen dat je op zoek bent naar een oplossing. Zoals mijn collega heeft aangegeven, kan onze afdeling fraude met je meedenken. In de bijlage is een brief toegevoegd uit 2012. Het is daarom verstandig om dit opnieuw bespreekbaar te maken. Hopelijk kunnen we dan tot een oplossing komen, die voor beidde partijen werkt! Groet, Ronnie ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door Badjina