Klacht: Incasso Basic Fit via GlobalCollect

op 15 juli 2016 over Basic Fit in de categorie Sportclub/-school

Inschrijfgeld Basic Fit is geïncasseerd door GlobalCollect . Basic Fit echter beweert dat deze betaling niet binnen is. De debiteurenafdeling van Basic Fit laat weten dat ze kunnen zien dat er iets heeft plaatsgevonden echter de betaling zou mislukt zijn. Nonsens volgens mij of gaat er bij Global Collect iets mis. Mijn bank bevestigt dat de betaling heeft plaatsgevonden en stelt voor een dossier op te maken. Zo ver wil ik nog niet gaan.
Inschrijfgeld wordt nu door Basic Fit met een automatische incasso geïncasseerd. Er is nu dus 2 x inschrijfgeld geïncasseerd.

Terugbetaling inschrijfgeld

6 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Basic Fit over deze klacht.

6 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Basic Fit in behandeling genomen

6 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Basic Fit een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Basic Fit

Heeft op 15 juli 2016 om 14:27 geantwoord

Beste Dirk,

Bedankt voor je bericht.

Wat vervelend om te horen.

Ik heb zojuist het teveel betaalde bedrag gevonden in het systeem.

Ik heb meteen een restitutie ingediend, dit wordt binnen 15 werkdagen bijgeschreven op het bij ons bekende rekeningnummer.

Ik wens je alvast een fijn weekend toe.

Levi van Basic-Fit

Heeft op 22 juli 2016 om 11:31 geantwoord

Afgelopen week het 1 x te veel geïncasseerde inschrijfgeld (€ 39,99) terug ontvangen. Vandaag een mail ontvangen van mevrouw van Ravenswaaij van de afdeling Debiteurenbeheer die aangeeft geen openstaande lidgelden aan te treffen; Logisch want er voor de maand juli 2 maal geïncasseerd dus bij Basic Fit staat er niets meer open. Bij mij echter nog wél, te weten het € 23,99 : het te veel betaald lidmaatschap voor de maand juli.

Zonde dat dat zoiets eenvoudigs zo lang moet duren.

Alle klachten die gemeld zijn door elviravanlith