Klacht: Incasso

op 11 december 2017 over Qurrent in de categorie Energieleveranciers

Mijn moeder heeft voor de duur van ongeveer 1 maand energie betrokken van Qurrent en heeft daarvoor nooit een eindnota ontvangen tot deze week nadat ik dit heb kenbaar gemaakt,
Maar ze heeft al wel een incasso toegestuurd gekregen van TKB incasso met de som van 226.60 om te betalen terwijl de eindafrekening 75,74 euro was en die nadat we op aanvraag toch de eindnota hadden gekregen hebben overgemaakt op rekening van Qurrent dus waarom moet ze de incasso betalen omdat Qurrent nalatig is geweest

Mijn moeder en ik zijn pas tevreden als de incasso niet betaald hoeft te worden daar mijn m oeder ook moet rondkomen van een AOW uitkering en het dus niet breed heeft

Bericht van Qurrent

11 maanden geleden - Beste Jenny Blekman, We vinden het heel erg vervelend dat er onduidelijkheid is ontstaan over de eindnota het betalen van de openstaande kosten en het uiteindelijk ontstaan van incassokosten. Helaas kunnen we niet akkoord gaan het verzoek om de incassokosten te laten vervallen. Graag geef ik aan waarom dit niet mogelijk is. Zowel de termijnbedragen als de openstaande kosten die zijn ontstaan naar aanleiding van de eindnota hebben we geprobeerd automatisch te incasseren. Zowel de termijn augustus 2017 als de eindnota zijn gestorneerd. Hierop hebben we meerder betaalherinneringen verstuurd op 20-9-2017, 29-9-20117, 4-10-2017, 11-10-2017 en op 12-10-2017. Hierop hebben we geen betaling(en) mogen ontvangen. Hierop zijn er incassokosten in rekening gebracht. De eindnota is op 28-8-2017 zowel per post als per e-mail naar je toe verstuurd. We constateren daarom ook dat de incassokosten terecht in rekening zijn gebracht. Mocht je naar aanleiding van dit bericht nog aanvullende vragen hebben dan vernemen we dit graag. Met vriendelijke groet, Ric

Alle klachten die gemeld zijn door blekkie1939