Klacht: Inadequaat optreden van buschauffeur

op 11 september 2016 over Arriva in de categorie Openbaar Vervoer

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Geachte organisatie,

Hierbij wil ik graag de volgende klacht bij u deponeren:
Vandaag, 11 september 2016, was ik van plan om vanuit Harlingen naar Groningen te reizen.
Hiervoor heb ik voor de volgende reiswijze gekozen:
Lijn 71, die om 15:47 zou vertrekken vanuit Harlinger station naar Kop Afsluitdijk.
Vanuit daar zou ik buslijn 350 nemen, om vervolgens met de trein naar Groningen te reizen.
Dit was voor mij van belang omdat ik 18:00 op het werk aanwezig moest zijn, en via deze rit kon ik direct door.

Helaas bleek direct al dat lijn 71 niet op tijd was, en met een vertraging van acht minuten arriveerde. Om zeker te zijn dat ik mijn aansluiting naar Leeuwarden zou halen, heb ik al vrij snel de chauffeur gevraagd met deze bus contact te leggen. Dit bleek te laat te zijn, en lijn 350 richting Leeuwarden was al vertrokken.
Tot mijn verbazing kwam ik erachter dat de buschauffeur wél al eerder contact had gelegd met de bus naar Alkmaar, maar niet met die naar Leeuwarden. Ook kwam ik na vertrek er pas achter dat de aansluiting niet ging lukken.

Het was natuurlijk veel beter geweest als de chauffeur direct had aangegeven dat de bus naar Leeuwarden niet meer gehaald kon worden, zodat ik kon kijken naar andere alternatieven zoals bijvoorbeeld de trein. Nu was ik al onderweg naar Kop Afsluitdijk waar geen alternatieven aanwezig waren.
Ook een excuus van de buschauffeur was te veel gevraagd, en ik heb niet het idee dat ik op een netten manier ben behandeld. Dit alles had tot gevolg dat ik mijn ouders moest bellen terwijl ik op Kop Afsluitdijk stond, en dat zij vanuit Harlingen moesten vertrekken om mij daar op te pikken en vervolgens naar Leeuwarden te brengen.

Gewenste Oplossing:

Ik vind het heel jammer dat er inadequaat is opgetreden door de chauffeur, en dit heeft tot extra kosten geleid.
Ik verwacht dan ook van uw organisatie een vergoeding van de gemaakte reiskosten te ontvangen, en een adequater handelen van de buschauffeur in dit soort situaties.

In totaal is er 70 kilometer gereden met de auto, à €0,40,- dus ik zou graag een vergoeding zien van €28,-.

Ik hoor graag van u terug.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Arriva over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Arriva in behandeling genomen

Reactie van de melder van de klacht Ellen.o

10 maanden geleden - Ik heb het contactformulier ingevuld, maar nog steeds geen reactie gekregen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

10 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Arriva een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Arriva

Heeft op 17 september 2016 om 14:50 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hoi Ellen,

Het kan tot maximaal 15 werkdagen duren voordat je een reactie krijgt. Streven is uiteraard om dit zo snel als mogelijk te doen, maar aangezien het momenteel druk is op de afdeling, kan dit wat langer duren. Echter nooit langer dan 15 werkdagen. Mijn advies is dan ook om nog even af te wachten.

Met vriendelijke groet,
^DK
Webcareteam Arriva

Alle klachten die gemeld zijn door Ellen.o