Klacht: In de steek gelaten

adriaan Groot op 20 december 2021 over Tui in de categorie Online Reisbureaus

Nadat wij zoveel reizen hebben gemaakt met diverse touroperators, is TUI veruit de slechtste touroperator die wij ooit hebben gehad. Wat voor ons een feestje van 50 jaar samenzijn had moeten zijn , is op een drama uitgelopen.

Het begon al met de aankomst op Fuerteventura, daar was geen gastvrouw aanwezig. Er was een slecht Engels sprekende meneer die ons naar, bleek later, een bus verwees. Bij andere vragen van medereizigers haalde hij alleen zijn schouders op. Bij aankomst bij ons hotel nog steeds geen gastvrouw te zien. Normaal gesproken is er na een of twee dagen een welkomspraatje en om eventuele excursies te boeken. Niets gehoord, niets gezien.

Na enkele dagen begon ik mij ziek te voelen. Wij hebben op dat moment contract gezocht met de TUI-gastvrouw. Dit was op geen enkele manier mogelijk. De hotelmanager heeft er voor gezorgd dat een arts mij heeft bezocht en ons doorverwees naar een COVID testlocatie. Wij werden allebei positief getest. Ziek zijn op een vakantiereis hadden wij nog niet eerder meegemaakt. Wij werden door het hotel geïsoleerd en moesten 10 dagen in quarantaine. Wij hadden behoefte om met de gastvrouw te bespreken hoe het verder moest. Het was niet mogelijk om met de gastvrouw in contact te komen, ook de hotelmanager kreeg haar op geen enkele manier te pakken. Via de TUI-app kreeg je alleen van een computer domme antwoorden wat nergens op sloeg. Daarna hebben wij TUI-Nederland gebeld en zij zouden haar een e-mail sturen om met ons contact op te nemen. TUI-Nederland vertelde ook dat het nu om iets medisch ging, dat wij het maar met onze reisverzekering moeten uitzoeken. Wij kunnen verder niets meer voor u doen. Na twee dagen werden wij door de gastvrouw gebeld met de mededeling dat zij vrij was geweest en niet haar e-mail en appjes leest. Omdat wij 10 dagen in quarantaine moesten, hadden wij niet genoeg medicijnen bij ons. Wij hebben van het hotelmanagement begrepen dat er veel druk op haar moest uitgeoefend worden om onze medicijnen op te halen. Bij het afgeven van de medicijnen beloofde zij dat ze dagelijks contact met ons zou houden. Niets was minder waar! Na vijf dagen heeft zij nog een keer gebeld. Maar toen waren we zelf al bezig met de terugreis te organiseren.

Zoals u uit bovenstaand verhaal kunt begrijpen, hebben wij ons zeer in de steek gelaten gevoeld of is dit de moderne stijl van een touroperator? Als je in een kwetsbare situatie komt, heb je behoefte aan ondersteuning. Die was er vanuit TUI op geen enkele manier!

Een klacht indienen bij TUI kan slechts met 500 leestekens, dus geen woorden!

1e, Dat TUI zich realiseert dat je zo niet met klanten moet omgaan.
2e, Excuses en dat TUI laat zien dat het ook anders kan.

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Tui

1 maand geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Tui nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door adriaan Groot