Klacht: Een abonnement terwijl je je enkel inschrijft

Agnes Kooijman op 27 juli 2023 over Ikzoekeenschoonmaakster.nl in de categorie Schoonmaakbedrijven

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik heb me ingeschreven omdat er aangegeven werd dat je je kosteloos kon inschrijven om te kijken hoe je geholpen kan worden met schoonmaken. Om me te oriënteren gaf ik antwoord op de vragen. Ik ging toen op vakantie en kreeg een mail dat er iemand beschikbaar was om te poetsen. Ik heb hier niet direct op gereageerd aangezien ik weg was en niet ergens op had geklikt dat aangaf dat ik gebruik ging maken van de service. Ik dacht nog te kijken naar wat er mogelijk was op de website. Ik kreeg daarop volgend ook direct een factuur. Ik snap het idee van een bemiddelaar, het is vast een geweldig verdienmodel voor ze, maar op deze manier waar mensen zich enkel inschrijven om zich te oriënteren en ze dan vast te zetten aan een jaarovereenkomst gaat veel te ver. Je zou a een service moeten hebben gekregen, en b ten alle tijden moeten kunnen afmelden.

Gewenste Oplossing:

Aangezien ik nog niets heb gezien wil ik graag weg van deze service en ook niet betalen waar ik niets voor heb gekregen.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Ik heb een email gestuurd naar Ikzoekeenschoonmaakster.nl over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - Deze klacht is zojuist door Ikzoekeenschoonmaakster.nl in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

1 jaar geleden - We hebben bericht ontvangen dat Ikzoekeenschoonmaakster.nl een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Ikzoekeenschoonmaakster.nl

Heeft op 28 juli 2023 om 15:25 geantwoord

Geboden Oplossing:

Hallo Agnes,

Wat vervelend om te lezen dat jij deze ervaring hebt, naar aanleiding van jouw klacht heb ik een en ander even voor je nagekeken. Het inschrijven is inderdaad vrijblijvend, maar nadat jij je had ingeschreven heb jij een aanvraag gedaan voor een hulp. Bij het indienen van jou aanvraag zijn jou de voorwaarden en kosten getoond, wij hebben jou zelfs expliciet gevraagd om hier akkoord mee te gaan voordat wij jou aanvraag in behandeling konden nemen. Dit heb jij vervolgens gedaan, wij betreuren dat jij blijkbaar niet hebt gelezen wat hierin vermeld staan toen jij akkoord ging. Wij kunnen jou echter niet verplichten om dit daadwerkelijk te lezen voordat jij akkoord gaat. Ik zie dat mijn collega's jou reeds een kopie van het digitaal akkoord hebben getoond en jou meermaals geprobeerd uit te leggen hoe wij werken en dat jij wel degelijk gebruik hebt gemaakt van de aangeboden dienstverlening. Wij kunnen jou bij zeer hoge uitzondering aanbieden om het abonnement te beëindigen tegen betaling van de openstaande kosten. Je kunt helaas niet meer kosteloos annuleren nadat jij gebruik hebt gemaakt van de aangeboden en geleverde dienstverlening. De overige kosten van het jaarabonnement zullen wij dan kwijtschelden. Laat je het even per mail weten als je akkoord wilt gaan?

Groetjes Hans

Agnes Kooijman

Heeft op 06 september 2023 om 19:28 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Ik krijg een respons over het betalen van de kosten. Dit zou gaan om ongeveer 30 euro. Na enige tijd stem ik mee in, en wat blijkt; via de persoonlijke weg komt zo wel een factuur van 89, en in de mail gaat het om 44 euro wat 25 procent van de kosten is die daar nog bovenop zou komen. Ik wil al betalen om er vanaf te zijn, hoe ver gaat een bedrijf?

Bericht van Ikzoekeenschoonmaakster.nl

1 jaar geleden - Hallo Agnes, Jij reageert niet of erg laat op onze tegemoetkomingen, als de dienstverlening doorloopt dan is het logisch dat de kosten ook verder oplopen. Vervolgens bieden wij jou uit coulance korting op de openstaande factuur aan, waarvan jij hier vervolgens meld dat de kosten er boven op komen. Maar dat is nooit vermeld. Wij willen jou gewoon graag tegemoet komen om samen tot een oplossing te komen, helaas reageer jij niet of laat op deze oplossing. Dit moet wel van 2 kanten komen anders kunnen wij niks betekenen. Groetjes Hans

Alle klachten die gemeld zijn door Agnes Kooijman