Klacht: Weigering toegang

op 10 november 2019 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ikea pas: 627598 0152 0232 3423 5

Geachte mevrouw heer,

Wij, mijn vrouw en ik, kwamen zeer vaak bij de Ikea te Son.
Meestal namen we een product mee naar huis.
Echter circa twee jaar geleden vond het volgende voorval plaats:
Wij kwamen met de lift naar boven en werden opgewacht door een medewerkster van Ikea die ons mededeelde dat zij de toegang moest weigeren omdat wij een soort kinderwagen bij ons hadden, waarin zich een hondje bevond.
Dit hondenwagentje is geheel afgesloten en niemand ziet dat daar een hondje in zit.
Het betreft een toypoedel van 2500 gram.
Het diertje verliest geen haren, stinkt niet, kwijlt niet en zelfs de tandjes worden regelmatig gepoetst.
Het hondje houdt zich muisstil in een zaak.
Kennelijk had de medewerkster via het CCTV systeem of mededeling van een andere medewerker in de parkeergarage gehoord of gezien dat zich in dat op een kinderwagen gelijkende wagentje een hondje bevond.
Dit heeft tot gevolg gehad dat wij circa twee jaar niet meer naar de Ikea zijn geweest.
Voor zover ik mij kan heugen, zijn wij nog een keer geweest waarbij ik in de auto ben blijven zitten en mijn vrouw snel de Ikea is binnen gegaan en na korte tijd weer terug keerde.
Het hondje in de auto laten zitten is geen optie omdat dit soort hondjes veel gestolen worden.
Soms moeten wij in het dorp, Best, snel wat boodschappen doen en in die korte tijd wagen wij het er op omdat wij een geluids- en beeldsignaal krijgen zodra iemand onze woning nadert.
In huis is ook alarm aanwezig, maar als kwaadwillenden eenmaal binnen zijn, dan is het te laat.
Ik begrijp zeer goed dat om hygiënische redenen honden niet tot een zaak worden toegelaten, maar onder deze omstandigheden is er van hygiënisch gevaar geen sprake.
Er zijn mensen die veel smeriger zijn dan ons hondje en wat te denken van een baby met een vieze luier.
Als u een kinderwagen met een baby zou weigeren, dan kwam dat in de krant.
Dit is een typisch voorbeeld dat men voorbij gaat aan de zin van een voorschrift, maar de letter van het voorschrift belangrijker vindt dan de zin van de maatregel.
Als bijlagen voeg ik hierbij twee fotografische afbeeldingen van het wagentje in gesloten toestand en in open toestand met het onderhavige hondje.

Frans Roos

Moseik 20
5682 HJ Best
Tel. 0499 – 396256
E-mail: fjroos@onsbrabantnet.nl
(Helaas blijkt het niet mogelijk de twee fotografische opnamen bij te voegen)

Als wij toegang krijgen onder voormelde omstandigheden.

2 dagen geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

7 uur geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door De heer Frans Roos