Klacht: slecht personeel informatiebalie

ama op 20 januari 2013 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Ik wilde een Pax-kast, Billy’s en een bureau. Het bleek niet slim te zijn om dat in de kerstvakantie te willen bestellen. Blijkbaar is een bezoek aan Ikea dan het ultieme uitje om kindertjes bezig te houden. Karren worden als step gebruikt. Ik vond het vreselijk en ben zo snel mogelijk naar huis en niets gekocht.
Maandagmiddag 7 januari. Toch weer naar Ikea in Delft. Ik wil vandaag mijn kasten bestellen. Ik loop naar een informatiebalie. De mevrouw wil naar huis, haar collega is naar de wc, ze loopt met me mee naar een andere balie. Daar krijg ik te horen dat de witte deuren die ik wil, uit de collectie gaan. Ook in Barendrecht of Haarlem zijn de standaarddeuren niet meer verkrijgbaar. Okay, doe dan maar de duurdere, glimmende deuren, die ik minder mooi en praktisch vind. Jammer, maar het is niet anders. Met de poten voor mijn bureau kan ze me niet helpen, daarvoor moet ik naar een andere hoek. Ik loop verder en krijg een papier mee met de halve order. Ik bekijk de tafelpoten en wacht geduldig op mijn beurt bij de bijbehorende informatiebalie. De klant voor me heeft heel erg lang werk. Ik zie tal van Ikea-medewerkers maar niemand wil mij zien staan. Alleen een medewerkster in opleiding wil mij nog zien, maar die zegt me dat ze me niet kan helpen en ik moet wachten. Als ik flauw word van het staan en zwarte vlekken begin te zien, vraag ik uiteindelijk toch de medewerkster aan de balie of ik ergens anders de poten kan bestellen. Ze wijst me dan naar een hoek waar drie vrouwen in gele Ikea-bloesjes met elkaar lijken te vergaderen, maar dus gewoon zitten te kletsen. Ik vraag of iemand mij kan helpen. Eén van de vrouwen loopt met me terug. Ze logt in. De telefoon gaat. Ze ‘vraagt’ of ik even wil wachten. Nee. Ze neemt op. Ik scheur de order door en loop weg. Eigenlijk wil ik helemaal niets meer van Ikea. Ik begrijp helemaal wat mijn partner bedoelt met die gedwongen winkelroute, zelfs de verkorte duurt een eeuwigheid. Langzaam mindert mijn adrenaline-gehalte. Bij de afhaalrekken in het magazijn lacht een vriendelijke grijze meneer mij toe. Ik besluit toch maar te vragen of hij mijn bestelling kan regelen. Dat kan. Zijn jonge Turkse collega helpt mij verder. Die blijkt ineens wel die matte deuren voor mijn kast te kunnen regelen. Hij heeft mijn bestelling snel in orde. We checken nog even in het magazijn of de deuren er echt nog liggen. Ik krijg een bon mee voor een gratis kop koffie met appelgebak.
De kasten staan nu. Keurig gemonteerd door twee gezellige jongens.
Ik heb weleens de neiging om vrouwen van middelbare leeftijd positief te discrimineren, maar bij Ikea kunnen mijn leeftijdgenoten beter een voorbeeld nemen aan hun jongere collegae.
Dit wilde ik even kwijt.

Annette

melden en een gratis stukje appeltaart

11 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door IKEA in behandeling genomen

11 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat IKEA een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

11 jaren geleden - De melder van de klacht heeft zojuist de oplossing van IKEA beoordeeld.

IKEA

Heeft op 21 januari 2013 om 13:11 geantwoord

De klant is gebeld. Melding doorgestuurd naar de desbetreffende vestiging en lunchbonnen naar de klant gestuurd.

Alle klachten die gemeld zijn door