Klacht: Kast op drie poten!!!

luuk.deboer74 op 26 mei 2017 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Hallo,

Ik heb de MACKAPÄR kast gekocht. Art. Nr. 503.347.51
Mijn klacht betreft het volgende:
Bij montage blijkt dat de kast ALLEEN MAAR AAN DE VOORKANT POTEN heeft!!!
Daardoor kan de kast NIET ZELFSTANDIG STAAN!!!

Volgens de instructies moet ik de kast aan de muur te bevestigen. Maar dat wil ik helemaal niet! Ik verwacht dat hij zelf kan staan. Ik ga toch niet voor elk kastje gaten boren in mijn muren! Wie bedenkt zoiets. Er bestaat bovendien géén enkel risico dat de kast om kan vallen, zoals bij ladekasten, of bij uitzonderlijk smalle kasten. Maar deze kast is verder héél normaal. Muurbevestiging zou wèl en optie kunnen zijn. Maar IKEA ontneemt mij die keuze en dwingt mij tot muurbevestiging.

Als ik een doodnormale kast koop dan verwacht ik dat die zelfstandig op zijn poten kan staan. Tenzij dat er expliciet bij vermeld staat. Maar niets deed mij vermoeden dat dit niet zo was. In de winkel valt dit helemaal niet op. Welk normaal mens bedenkt er nou dat een kast alleen maar poten aan de voorzijde heeft. En volgens mij willen de meeste mensen niet overal gaten in de muren boren om een simpel kastje neer te zetten. De ontwerpfilosofie zit er hier naar mijn mening volledig naast!!!

Met de klantenservice kom ik niet verder. Heb 2x gebeld. Zij ontkennen mijn argumenten, tonen géén begrip en geven onnozele antwoorden die blijk geven van hun gebrek aan productinzicht en ‘common sense’. Volgens hen is dit “niet de juiste kast voor mij, want dit is gewoon hoe de kast ontworpen is”. Nou dat is een dom ontwerp dan van die designer. Misschien moet IKEA van gedachten veranderen en gewoon twee extra pootjes meeleveren, zodat de klanten kunnen beslissen hoe ze de kast wil neerzetten. De enige oplossing die zij kunnen bieden is het kopen van extra pootjes waarvan ze niet eens weten of die onder deze kast passen. Ik wil helemaal niets bijkopen. Ik heb een kast gekocht en die hoort te kunnen staan!!!

Gewenste Oplossing:

Ik wil twee bijpassende pootjes zonder bijbetalen want ik vind dat de kast niet compleet is. Een normale kast zoals deze hoort zelfstandig te kunnen staan. Dat mag een klant in alle redelijkheid verwachten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door