Mijn Klacht:
Geachte heermevrouw ,
Bij deze wil ik (Han Limahelu , pedagogisch werker instroomhuis Leger des Heils) aan u namens dhr. Mohsen een klacht indienen over Ikea vanwege de manier hoe dhr. Mohsen behandeld is op 31-5-2018 over de behandeling door jullie servicemedewerker . Over deze behandeling ben ik niet tevreden. Mijn klacht gaat over het volgende:
De klacht is gebaseerd op het feit dat de spullen van dhr. Mohsen , die hij bij jullie zijn besteld voor een bedrag van 1335,70 euro niet compleet zijn thuisbezorgd , hij had de spullen besteld met levering en montagekosten. Hij miste spullen voor een bedrag van 359,20 euro. Het betrof 4 eetkamer stoelen en een lattenbodem.
Alle spullen waren al betaald , inclusief de montage –en bezorgkosten. In eerste instantie heeft de dhr. Mohsen twee keer gebeld naar Ikea, maar omdat er hele lange wachttijden aan de telefoon waren is dhr. Mohsen zelf naar de Ikea gegaan, om dit in orde te maken.
Dhr. Mohsen is toen naar de klantenservice gegaan en had zijn situatie met missende spullen uiteengezet , de desbetreffende servicemedewerkster gaf aan dat hij na een kwartier ongeveer kon terugkomen en gaf aan dat zij het zou oplossen.
Dhr. Mohsen was ongeveer 1,5 uur de winkel ingegaan om voor nieuwe spullen voor zijn huis te kijken. Toen hij terugkwam om te vragen hoe het ervoor stond, gaf de servicemedewerkster aan dat het nog niet in orde was gemaakt en gaf nogmaals aan, ik ga het oplossen. Zij bevestigde hem dat het niet klopte wat betreft de levering, maar gaf daarbij aan dat hij de missende spullen thuis zou ontvangen, maar dat hij dan nogmaals de bezorgkosten en montagekosten moest betalen.
Dhr. Mohsen liet zijn betalingsbewijs en bonnen van betaling zien, maar de sevicemedewerkster bleef erbij dat hij zijn bezorgkosten en montagekosten hiervoor opnieuw moest betalen , anders zou het niet worden afgeleverd en bleef daarbij . Op dat moment werd dr. Mohsen geirriteerd en begon harder te praten en maakte gebaren met zijn handen, dit staat ook op de camera van de servicebalie.
Twee andere klanten die dit verhaal gehoord hadden kwamen ook naar de balie en vragen waarom hij zo behandeld wordt? ook dit staat op de camera volgens dhr. Mohsen.
De beveiliger komt vervolgens naar dhr. Mohsen toe en geeft aan we gaan jou niet helpen en verzoekt hem het pand te verlaten. Dhr. Mohsen gaf aan ‘ik ga het pand niet verlaten zonder mijn recht te halen en hij belde zelf de politie, maar Ikea belde zelf ook de politie.
De politie heeft eerst met Ikea gepraat in het kantoor over de situatie, er werd door de politie aan dhr. Mohsen medegedeeld; Of je gaat sorry zeggen aan Ikea of je gaat met de politie mee. Dhr. Mohsen gaf aan dat hij geen sorry ging zeggen omdat het zijn recht is om zijn niet geleverde en al betaalde spullen nageleverd te krijgen inclusief bezorg-en montagekosten. Hij is toen met de politie meegenomen en heeft 5 uur vastgezeten.
Na deze zeer vervelende situatie had dhr. Mohsen nog steeds zijn spullen niet ontvangen.
Hierna is in totaal 6x naar Ikea gebeld, met een wachttijd langer dan een half uur. Eerst had hij een vriend laten bellen op 17-06-2018. Er werd toen telefonisch medegedeeld wij gaan binnen 24 uur contact met u opnemen, maar vervolgens niks meer gehoord. Uiteindelijk na vele keren bellen , heeft een persoonlijk begeleider van het instroomhuis Leger des Heils 2x gebeld. Uiteindelijk kreeg ze op 24-6-2018 na een uur een medewerker aan de lijn. Hier is ook een foto van genomen(van het telefoonscherm).Uiteindelijk kreeg de persoonlijk begeleider een medewerker aan de lijn.
Vervolgens werd er gezegd : het is onze fout , je hebt recht op de spullen , onze excuses en wij zijn te laat en sturen het 28 juni op.
Het feit is dat dhr Mohsen uiteindelijk zijn recht heeft gekregen, wat in eerste instantie gelijk door de servicemedewerkster kon worden opgelost. Het blijft vreemd dat zij aangaf dat hij zijn spullen niet kreeg als hij geen bezorg -en montagekosten zou betalen.
Vervolgens heeft hij in detentie gezeten plus een collectieve ontzegging van de toegang van 2 jaar tot Ikea en van de officier van justitie een boete van 109 euro vanwege huisvredebreuk. Door dit alles heeft dhr. Mohsen ook veel langer moeten wachten op het naleveren van zijn spullen.
Als er bij Ikea gewoon rustig was geluisterd ,was er niks aan de hand geweest , dhr. Mohsen had alle bewijzen bij zich , hij vind het soms al lastig om zich in het nederlands uit te drukken en was al speciaal naar Ikea toegekomen omdat het telefonisch niet lukt.
Gewenste Oplossing:
Hierbij wil ik u toch vragen om een vergoeding omdat er nu achteraf een boete van justitie van 109 euro loopt , wat waarschijnlijk niet is terug te draaien plus het in detentie zitten en de late nalevering , wat allemaal onnodig is geweest als erbij de servicebalie even zorvuldig was geluisterd, want achteraf is dus telefonisch ook erkend dat Ikea fout zat en is excuses aangeboden
