Klacht: Ik heb een onterechte boete gehad voor roken wat ik niet deed??

op 02 februari 2014 over RET in de categorie Vervoersbedrijven

Vandaag 01-02-2013 was ik William van Groningen rond 23.30 uur aan het wachten op het metroperron te Rijnhaven in de richting van Rotterdam Centraal

Voor ik mezelf incheckte zei ik nog voor de grap tegen 1 van de controleurs van RET dat ze mij geen boete konden geven omdat ik een geldig vervoersbewijs had, met daarop saldo.

Zelf wilde ik geen risico lopen om onnodig een boete te riskeren.Dus stak express geen peuk op
1. Omdat er controleurs stonden
2. Omdat de metro na elke minuten kon arriveren

Toch kwam de controleur naar boven en stapte per direct in de richting van mij
Met het verhaal dat de camera had gezegd dat ik stond te roken
Hierop antwoordde ik ook van dat ksn niet kloppen was wel een irriteerd dingetje tussen mijn tanden aan het verwijderen
De controleur geloofde mij niet en zei dat het hem niks uitmaaktte en toch de boete krijg

Hierop vroeg ik zijn naam zodat ik bezwaar kon maken, zijn naam weigerde hij te geven en vroeg mijn gegevens die ik MOEST geven
Ik bleef zeggen dat ik echt niet aan het roken was en dat hij de beelden maar heel goed moest bekijken
Meneer schreef toch de boete uit die ik weigerde aan te pakken omdat hij toch onterecht was
De metro naderde en ik ben uit kwaadheid gelijk ingestapt zodat het eventueel niet kon gaan escaleren

Deze boete is wel uitgeschreven, deze heb ik niet aangepakt dus daarom ook nog niet ontvangen, maar voor het geval dat schrijf ik juist deze klacht
Want ik spreek echt de waarheid en dit is onterechtben kan en wil ik dus ook niet accepteren

Dat deze onterecte boete niet verstuurd gaat worden.
Misverstanden zit in een klein hoekje en mag dus ook uitgezocht worden via de desbetreffende camera's op het metrostation te Rijnhaven in Rotterdam
Ook wil ik een excuus van meneer dat hij zonder identificatie of onderzoek het hem niks uitmaaktte en toch de onterechte boete uitschreef.

Ik hoop snel van jullie te horen over hoe en wat

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over RET

3 jaren geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over RET nog niet in behandeling is genomen.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door RET in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat RET een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

RET

Heeft op 02 juni 2014 om 09:03 geantwoord

verwezen naar het KCC van de RET.

Alle klachten die gemeld zijn door William.85