Klacht: Hypotheekadvies en dienstverlening

op 02 december 2016 over Rabobank in de categorie Banken

Beste Rabobank,

Graag zou ik eens even willen aangeven dat er het nodige aan jullie dienstverlening schort.

In de aanloop naar het afhandelen van de scheiding van mij en mijn ex vrouw, afgelopen maand zijn er afspraken met jullie gemaakt en door jullie niet (altijd) nagekomen (niet genoteerd, of persoon niet beschikbaar of andere uitredenen die ik als professional tijdens mijn werk niet zou moeten proberen te gebruiken).

Tevens zijn er gesprekken geweest waar jullie het wel nodig vonden om het normale adviestarief van 1250€ voor te rekenen, terwijl het advies grotendeels bestond uit het door mijzelf uitzoeken van zaken en eenmalig 4 berekeningen per mail krijgen van een hypotheekadviseur die vaak te weinig tijd had of op vakantie was.

Daarna heb ik met een andere adviseur (weer omdat de ene adviseur op vakantie was) de papierwinkel in orde gemaakt, weer door zelf aan te geven hoe dit uitgewerkt moest worden. Hiervoor werden tevens dan 500€ afsluitkosten gerekenden nog wat kosten voor het ontslaan van mijn ex vrouw uit de hoofdelijke aansprakelijkheid, al met al veel geld voor het weinige werk wat jullie hier eigenlijk aan hebben gehad (vergeleken met andere moeilijkere situaties en klanten die meer tijd en advies nodig hebben)

Tevens heb ik zelf maar na 5 weken een rabo scanner aangevraagd, anders kon ik mijn hypotheek niet betalen omdat mijn rekening niet bruikbaar was.

Ik had verwacht dat ik na het afsluiten van een nieuwe rekening deze wel nog snel zou ontvangen, maar nee dus. Hoe kun je een bankpas gebruiken als je deze moet activeren met een niet ontvangen rabo scanner ?

Daarna heb ik met de notaris vaak aan de telefoon gehangen omdat vanuit de rabobank steeds de verkeerde gegevens werden gestuurd (2e hypotheek ipv 1e hypotheek welke de oude hypotheek ging vervangen etc), tevens werden mij plotseling rentedagen in rekening gebracht voor de tijd dat de hypotheek in bewaring bij de notaris stond o.i.d. Om deze extra onnodige kosten heb ik ook niet gevraagd, maar moesten blijkbaar betaald worden omdat er opeens volgens een nieuwe methode gewerkt wordt m.b.t. hypotheken oversluiten bij scheidingen.

Nu zie ik vandaag ook nog tot mijn ongenoegen dat ook de overlijdensrisico verzekering van Interpolis niet is beeindigd. Deze is vervangen door een andere overlijdensriscico verzekering van TAF, die ook al aan jullie is verpand en waarvan jullie alle gegevens (op tijd) hebben gekregen.

Het betreft dus een afboeking voor weer een maand t.w.v. 42,71. De kosten van de interpolis overlijdensrisico per maand bedragen de waarde van mwer dan 6x het bedrag van mijn huidige overlijdensrisico verzekering (6,67), zodoende ook de overstap.

Graag zou ik dan ook willen zien dat dit in orde wordt gemaakt en dat ik een restititutie krijg van de premie voor deze verzekering voor de maand december, daar ik jullie op tijd (in oktober al) heb aangegeven dat de overlijdensrisico verzekering direct geroyeerd dient te worden.

Tevens graag de naamstelling van de banksparen rekening welke gekoppeld is aan mijn hypotheek aanpassen zodat alleen mijn naam hier nog opstaat en niet meer die van mijn ex partner.

Alvast vriendelijk bedankt en hopelijk hebben jullie hier ook iets aan om jullie dienstverlening te verbeteren.

Het zou toch triest zijn als ik door deze ervaringen mij in de toekomst genoodzaakt zie om mijn hypotheek bij een andere bank onder te brengen ?

Als ale problemen zijn opgelost (interpolis verzekering geroyeerd, restitutie maandpremie december) en een eventuele compensatie voor overmatig gefactureerde activiteiten zou ook wel netjes staan (teruggaaf van een deel van de advieskosten bijv.)

1 dag geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Rabobank

Alle klachten die gemeld zijn door DanielW79