Klacht: Hypotheek aanvraag duurt lang en beloftes worden niet nagekomen.

op 01 augustus 2017 over ING in de categorie Banken

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Op 12-07-17 contact gehad via mail met een hypotheekadviseur van de ing.

Welke gegevens hebben wij van u nodig?
Wij ontvangen graag van u (in PDF-bestanden):
• Volledige aangifte inkomstenbelasting (geen aanslagen) van u over de jaren 2016, 2015 en 2014;
• Volledige jaarrekeningen van uw persoonlijke holding (balans en verlies/winstrekening) over de jaren 2016 en 2015;
• Geconsolideerde jaarrekeningen van inclusief de deelnemingen (balans en verlies/winstrekening) over de jaren 2016 en 2015;
• Jaarcijfers 2014
Alleen volledige informatie wordt in behandeling genomen.

Dezelfde dag heb ik alles ( naar mijn weten ) aangeleverd.
Nadat ik op 21-07-17 nog geen reactie had gehad, ben ik zelf maar weer met de hypotheekadviseur gaan mailen om te vragen of er inmiddels meer bekend is over wat ik kan gaan lenen.
Dezelfde dag kreeg ik een reactie :

De reden dat u (nog) geen reactie heeft ontvangen is dat de stukken (nog) niet compleet zijn.

Voor zover ik kan zien zijn er geen geconsolideerde stukken aangeleverd van —
Verder is er geen toelichting aanwezig op de balans- en verlies/winstrekening.

Met vriendelijke groeten,

Weer diezelfde dag, alle gegevens alsnog aangeleverd in de hoop nu wel snel een reactie te krijgen \\\’ bedoel, is het zo\\\’n moeite uit eigen initiatief een mail te sturen dat de gegevens niet compleet zijn ? \\\’

Vandaag \\\’inmiddels\\\’ 01-08-2017 heb ik maar gebeld naar de betreffende hypotheekadviseur, om te vragen naar de vorderingen. ( donderdag aanstaande moet het voorlopig koopcontract getekend worden ) wel fijn als je een stukje zekerheid hebt wat je kunt lenen.

Ik citeer zijn antwoord :

Wij hebben het momenteel erg druk, vandaar dat alles wat langer duurt, ik zal vandaag een mail naar u toesturen of u in aanmerking komt voor de gevraagde hypotheek.

U kunt het naar alle waarschijnlijkheid al wel raden..
GEEN email gehad.

Wil even duidelijk hebben dat ik er alle respect voor heb als een instantie het druk heeft, en daardoor soms haar klanten vergeet.
Echter als de klant ( in dit geval ik ) er achteraan bel, mij dingen worden belooft en deze niet of allerminst word nagekomen, mijn respect in deze zin duidelijk minder word.

Als de banken voor een groot deel leven van hypotheken, zie ik het tot nu toe voor de ING BANK somber in.
Je word behandeld als een nummer , niet meer als mens.

Graag zie ik verbetering !!

Gewenste Oplossing:

Indien \'ik\' zoals bij elke hypotheekverstrekker, serieus word genomen en afspraken nagekomen.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 02 augustus 2017 om 14:04 geantwoord

Geboden Oplossing:

Goedemiddag heer/mevrouw,

Je hebt deze klacht ook geplaatst op www.klachtkompas.nl Ik heb inmiddels op deze klacht gereageerd. Laten we het bij één platform houden. Om die reden sluit ik de klacht via dit platform.

De afdeling Hypotheken kun je tot 21.00 uur bereiken op telefoonnummer 020 22 888 88. Je kunt dit het beste aan hen voorleggen.

Groet,

Tjitske
ING Webcare

Alle klachten die gemeld zijn door melvinberg