Klacht: Hypotheek

op 27 juli 2016 over ABN Amro in de categorie Banken

Sinds februari aan het bellen met ABN AMRO over het terugbetalen van de hypotheek.
Volgens hen vragen zij bij de verzekeringsmaatschappij de spaar/levenverzekering op en wordt daarmee de hypotheek afgelost.
Helaas heb ik inmiddels drie brieven gehad waarin staat dat ik het geld over moet maken. Elke dag dat ik te laat ben moet ik extra rente betalen.
Ik heb de verzekering gebeld maar ik kan het geld niet opvragen, dat kan alleen  de bank.
Vervolgens heeft de bank de notaris de opdracht gegeven  om de hypotheek te laten uitschtijven uit het hypotheekregister bij het Kadaster. De notaris zal mij daarvoor een bedrag  in rekening brengen.
Ik heb daar absoluut geen toestemming voor gegeven.
Als ik bel zeggen ze dat ik een verkeerde brief heb gekregen. Ik vraag om een goede brief. Maar keer op keer is degene die ik spreek hiertoe niet gemachtigd.
Gisteren naar kantoor geweest. Er wordt door de medewerkster iemand gebeld en een mail verstuurd. Wederom krijg ik zelf niets. Wel vandaag een telefoontje. Daarin wordt weer hetzelfde verteld en weer geen brief of mail met daarin de gemaakte afspraken. Ik mag bellen als het  fout is gegaan.
Een afspraak maken kan ook niet, dus heb ik nu mijn verzekeringsagent ingeschakelt om te kijken of hij wel iets kan doen.
Ik heb altijd keurig betaald dus dat kan geen probleem zijn.
ABN AMRO krijgt van mij een 0 voor klantvriendelijkheid. Toen ik de hypotheek af wilde sluiten kon alles en nu niets.

Ik betaal niets meer na 1 augustus.
Ik betaal geen notities, ik wil niet worden uitgeschreven bij het Kadaster.
Ik wil de gemaakte afspraken per mail en per post ontvangen.
Ik wil een schadevergoeding voor mijn kostbare tijd.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ABN Amro over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ABN Amro in behandeling genomen

Bericht van ABN Amro

5 maanden geleden - Beste heer/mevrouw, Goed u hierover telefonisch gesproken te hebben. Zoals ik u zojuist heb aangegeven, wordt uw klacht door ons klachtenmanagement opgepakt. U krijgt hier z.s.m. bericht van. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. J. van Vloten

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ABN Amro een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ABN Amro

Heeft op 11 augustus 2016 om 13:28 geantwoord

Beste heer/mevrouw,

Ik heb begrepen dat de situatie met u besproken en opgelost is. Ik wilde dit graag in een telefonisch gesprek met u doornemen en op die manier ook de klacht op dit forum sluiten. Ik heb u vanmorgen en vanmiddag gebeld, maar krijg u helaas niet te pakken. Daarom wens ik u via deze weg nog veel geluk verder toe.

Mochten er nog vragen of onduidelijkheden zijn, kunt u deze uiteraard nog hier plaatsen.

ABN AMRO Webcare
Dhr. J. van Vloten

Heeft op 06 september 2016 om 14:43 geantwoord

Tijdens mijn vakantie een excuusbrief gehad d.d. 8 augustus 2016. Echter zat er oon een brief tussende vakantiepost d.d. 24 augustus 2016 waarin ik dringend word verzocht mijn betaalachterstand te voldoen. Ze hebben zo svhrijven ze het afgesproken maandbedrag niet ontvangen. Terwijl hetgeneomde bedrag een totaal ander bedrag is als bij de hypotheek die beëindigd is.
Op 29 augustus meteen gebeld met het dringende verzoek dit op te lossen. Ik moet namelijk uiterlijk binnen10 dagen betalen.
31 augustus nog maar eens gebeld. Ik verzoek om een afschrift van de afgeloste hypotheek. Tja dat kan in januari. Tevens wil ik weten waar het te betalen bedrag vandaan komt. Er is namelijk ook een bedrag door hengestort op 19 augustus. Dit is echter ook weer een ander bedrag.
Tot op heden geen enkele reactie mogen ontvangen helaas.

Bericht van ABN Amro

4 maanden geleden - Beste heer, mevrouw, Spijtig te horen dat de situatie toch niet naar wens is opgelost. U heeft hiervoor een nieuwe klacht op het forum geplaatst. Ik pak de klacht vanuit daar verder op. Met vriendelijke groet, ABN AMRO Webcare Dhr. J. van Vloten

Alle klachten die gemeld zijn door biaiswinkels@gmail.com