Klacht: Geen geld terug na retourneren in de winkel

Michellegunt op 11 juli 2023 over Hunkemoller in de categorie Kledingwinkels

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten

Mijn Klacht:

Ik kwam in de winkel wat items van mijn online bestelling retourneren, waarvan het bedrag netjes binnen enkele dagen op mijn creditcard teruggestort zou worden. Ik zag toen een leuk sport outfit en deze wilde ik meenemen. Ik gaf bij de kassa aan dat ik niet zeker wist of ik het outfit wilde houden, ik zou hem thuis nog even aanpassen. Er is mij toen niks gezegd. Nu zit het outfit toch niet helemaal goed en lees ik op de bon dat ik een tegoedbon krijg. Als de medewerker mij hierover had geïnformeerd, dan had ik het outfit niet meegenomen. Ik was hier ook niet van op de hoogte omdat ik van mijn bestelling netjes mijn geld terug kreeg. Ik ben zojuist het gesprek aangegaan met een medewerker via de livechat in de Hunkemöller app en zij gaf aan dat alleen een tegoedbon in de winkel mogelijk was. Nu las ik dat hier eerder een klacht over was geweest en daarin stond het volgende:

‘Geachte mevrouw Walsmit,

Wij hebben uw klacht op klacht.nl ontvangen.

Het klopt dat u bij uw retour een tegoedbon krijgt. Wilt u dit liever niet dan kunt u alsnog uw geld terug krijgen.

Onze medewerksters zijn hiervan op de hoogte.
Graag willen wij weten in welk filiaal u bent geweest en wanneer u terug wilt naar het filiaal.

Wij zien graag een reactie terug.

Met vriendelijke groet,

Hunkemöller International BV
Customer Care
Postbus 386
1200 VB HILVERSUM
www.hunkemoller.com’

Het bericht dateert van 13 juni 2018. Ik gaf dit aan in de livechat en de medewerker gaf dit aan:
‘Dan zou je in gesprek met de winkel kunnen gaan, maar op onze website staat echt dat we alleen terug betalen in te goed bonnen bij winkel aankopen’

Vervolgens heeft de medewerker de livechat beëindigd en kon ik niet meer reageren.

Ik vind het belachelijk dat de medewerker mij niet heeft geïnformeerd dat ik mijn geld niet zou terugkrijgen terwijl ik duidelijk aangaf dat ik twijfelde bij de verkoop.

Gewenste Oplossing:

Geld terug bij mijn retour in de winkel.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Hunkemoller

Bericht van Robin van Klacht.nl

7 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Hunkemoller nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Michellegunt