Klacht: Kon niet bij de halte uitstappen

op 04 september 2019 over HTM in de categorie Openbaar Vervoer

Met mijn zoon stapte ik in Leyenburg in bus 21. Om te beginnen kon er geen goedemorgen terug. Wij hadden een koffer, een tas en mijn zoon een zware rugtas. Hij is vandaag op schoolkamp gegaan. Wij zouden bij Frederik Hendriklaan uitstappen. Dat waren wij ook aan het bespreken. Ik heb toen op de stopknop gedrukt. Eenmaal bij de halte, reed hij gewoon door naar de volgende halte Prins Mauritsplein. Dit was 4 september 2019 om 8:02 in busnummer 1025. Ik vroeg aan de chauffeur waarom hij niet stopte, terwijl ik op de stopkop had gedrukt. Het lichtje brandde ook. Ik zei: We hebben zelfs zware bagage mee. Waarop de chauffeur zei: Ik kan niet parachutespringen! Dat was een hele rare opmerking. Ik had eerder verwacht dat hij sorry zou zeggen. Maar van iemand die ook geen goedemorgen kan zeggen, kan je ook niet anders verwachten. Ik merk nu wel vaak dat er sprake is van discriminatie. Ik wil dit dan ook graag aankaarten.

Ik heb de HTM klantenservice gebeld. Die hebben mij gehoord en er werd mij verteld dat ik via de site de klacht kan indienen. Dat wordt dan intern besproken. Je krijgt dan ook een terugkoppeling of dit is besproken en dat is het dan. Ik neem er geen genoegen mee. Bij elke baan hoort dat je klantvriendelijk te woord wordt gestaan.

Ik werd vorig jaar agressief te woord gestaan door een chauffeur van Connexion richting Hoofddorp. Heb toen ook een klacht per mail ingediend. Vervolgens werd er gezegd dat de busnummer niet bestond, terwijl ik het toch duidelijk had genoteerd.

De klacht moet ook echt behandeld worden en niet alleen genoteerd. Excuses is zeker gepast. En een aantekening voor de chauffeur, extra cursus klantvriendelijk. Als het aan mij ligt mogen zij beiden ontslagen worden. Dit soort gedrag hoort niet bij hun beroep.

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over HTM

6 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over HTM nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Aliyah