Klacht: Verkeerde sleutel,geen enkele tegemoetkoming

op 26 oktober 2016 over Hotel Orangerie in de categorie Hotels

Goedemorgen,

27 en 28 augustus hebben wij een kamer geboekt in Hotel d\\\\\\\\\\\\\\\’Orangerie in Maastricht. Kamer 27 om precies te zijn. De kamer zag er prima verzorgd uit en wij, als twee goeie vriendinnen, hadden veel zin in ons jaarlijkse uitje naar Maastricht. Na het inchecken zijn wij de stad in gegaan. We genoten van een lange warme dag. Shoppen, eten een gezellig wijntje en dat tot in de kleine uurtjes. Rond 3.00 uur die nacht gingen we naar ons hotel terug. Toe aan een douche, schone kleding en een heerlijk bed. Aangekomen bij het hotel verliep dit helaas geheel anders. Na diverse keren onze beide sleutels te hebben geprobeerd op allebei de deuren concludeerden wij dat deze sleutels niet gingen passen. We besloten aan te bellen. Helaas, geen reactie. We zochten op internet het telefoonnummer van het hotel op maar ook deze werd niet opgenomen. Ondertussen kwamen vijf jonge mannen bij het hotel aan. Met hun sleutel ging gelukkig de deur wel open. We kwamen er echter al snel achter dat we binnendoor niet naar onze hotelkamer konden lopen. Onze kamer bevond zich in een andere vleugel.Nadat ook hun voor ons de sleutels nogmaals probeerden, echter zonder resultaat, waren wij ten einde raad. Een voorbijgaande man die belde voor ons nog een ander nummer van de eigenaar? van het hotel echter zonder succes. We besloten dan maar in de auto de verdere nacht te verblijven. Helaas lag de sleutel van de poort waarachter onze auto stond op de hotelkamer. Daar het evenementen dagen waren in Maastricht zou een taxi nemen naar een ander hotel volgens ons geen optie zijn. Alles was immers allang vol geboekt. Inmiddels was het 4.00 in de nacht en wij, als twee jonge vrouwen zaten midden in de nacht zonder onderdak. Een hele nare situatie. Wij kregen van twee van deze jonge mannen hun kamer in het hotel aangeboden. Na enig twijfelen zijn we daarmee ingestemd. Er was geen andere optie. Daar lagen we dan. Na vieren, bij voor ons onbekende jonge mannen op de kamer. Moe en bezweet op de harde grond. Zonder onze spullen.

Zodra de volgende ochtend er iemand bij de receptie was is een van ons naar beneden gegaan. Ze vond ons verhaal vreemd en we moesten onze sleutel maar laten zien. Toen we enkele minuten later met sleutel weer bij de receptie stonden vertelde ze ons dat juist die vorige avond het slot was vervangen ivm een ongewenste gast in het hotel. Ze bood ons excuses aan maar kon verder niks voor ons doen. De manager was er niet. Ze kon ons alleen gratis ontbijt aanbieden. Nou, na zo\\\\\\\\\\\\\\\’n afschuwelijke nacht hadden wij amper trek en maakten we enkel gebruik van de thee.

Na het volledige bedrag te hebben betaald van een overnachting zijn we naar huis gegaan. De manager zou zsm contact met ons opnemen werd beloofd om tot een oplossing te komen. Helaas, zelfs na een week wachten nog niks vernomen van de manager. Heel teleurstellend. Zelf tot driemaal toe gebeld naar het hotel maar we konden de manager niet zelf spreken. Zij zou echt zsm contact met ons opnemen. Meerdere notities zouden voor haar worden achtergelaten. Na nog eens vier dagen wachten niks vernomen. Hierop nogmaals gebeld en kregen wij te horen dat de manager ziek was. Er was echter niemand die onze klacht in behandeling kon nemen. Wij kregen het advies om haar een email te sturen en ons verhaal te doen. Dit gedaan op 8 september en we kregen een ontvangstbevestiging dat onze klacht in behandeling werd genomen. 16 september echter nog niks vernomen en na gebeld te hebben wederom een email gestuurd. Op 17 september kregen wij uiteindelijk een email terug van de manager. Dit was het eerste echte contact! Ze bood haar excuses aan maar verweet ons geen gebruik te hebben gemaakt van het noodnummer wat wij hadden gekregen bij inchecken. Dit noodnummer hadden wij niet bij ons omdat we zo\\\\\\\\\\\\\\\’n situatie als deze zeker niet hadden verwacht. Er was verder ook geen uitleg gegeven bij het inchecken over dit nummer en verder dan op het briefje nergens terug te vinden. Als we een vergoeding wilden krijgen moesten we dat aangeven maar zo zei ze \\\\\\\\\\\\\\\”jullie hebben al ontbijt gekregen\\\\\\\\\\\\\\\” Hierop weer per mail geantwoord echter zonder reactie. Op 4 oktober wederom een email gestuurd met als voorstel een gesprek aan te gaan en hierop reageerde mw. \\\\\\\\\\\\\\\”jullie hebben geen voorstel ter gemoetkoming gedaan dus vandaar geen reactie \\\\\\\\\\\\\\\”en een gesprek vond zij niet nodig. Hierop dezelfde dag nog een reactie verzonden dat wij ter gemoetkoming het betaalde bedrag terug gestort willen hebben. Hierop weer geen enkele reactie. 17 oktober wederom een email gestuurd echter zonder reactie. Op 25 oktober gebeld maar was zij niet bereikbaar. U begrijpt vast onze boosheid en we overwegen verdere stappen te ondernemen. Dit kan namelijk echt niet. Geen enkele tegemoetkoming. Zelfs geen fatsoenlijke reactie van de manager van het hotel. Nadat ze ons gewoon midden in de nacht zonder dat wij hier zelf iets aan konden doen buiten hebben laten staan. Het is nu al 9 weken later en we lijken niet tot een oplossing te komen. Natuurlijk hebben we het gehele mailcontact opgeslagen maar dit mogen wij vast niet publiceren om privacy redenen. We zijn echt onbeschoft behandelt en ik hoop dat u ons kunt helpen.

G&M

Als wij het bedrag van 173,15 terug gestort krijgen omdat wij geen gebruik hebben kunnen maken van de kamer. Over een tegemoetkoming voor de nare situatie hebben we het dan al niet eens meer.

Alle klachten die gemeld zijn door