Klacht: Hotel met 5 sterren geboekt; blijkt hotel 4 sterren waardig te zijn

op 07 oktober 2017 over D-Reizen in de categorie Online Reisbureaus

Wij hebben bij D reizen een hotel geboekt met 5 sterren. Bij aankomt en verblijf voldeed het hotel aan 4 sterren. Egyptische norm.

Casus:

Lilian Krooswijk en Elvira de Keizer Egypte;
reserverings nummer 023571243
Geboekt door: Cynthia Rommens

Vanaf 17-9-2017 tot 1-10-2017 verbleven wij in Hotel Cyrene Grand te Sharm el Sheikh (Egypte).
Bij aankomst op het vliegveld van Sharm el Sheikh werden wij volgens afspraak begeleidt met het verkrijgen van de visum. Het vervoer naar het hotel Cyrene Grand was geregeld volgens de taxi voucher.
Het naam bord Cyrene Grand gaf bij de ingang van het hotel 5 sterren aan. Na inchecken en toewijzing van de kamer bleek de titel/norm 5 sterren ver weg te zijn.

De volgende items voldeden totaal niet aan de norm 5 sterren:
– pasje van de toegewezen kamer werkte niet. Ook niet na controle beveiliging en technische dienst
– kamer was niet schoon gemaakt
* vuile ramen
* afstand bediening tv werkte niet
* schimmel badkamer zowel het bad als de vloer
* matras bed was harder als een doorsnee plank
* kapotte stoelen en tafel op het balkon
* een derde bed ( vouwbed; niet opgemaakt) uitgeklapt; was op de kamer aanwezig

Kamer werd dezelfde avond schoongemaakt volgens egyptische norm. Vloer werd gedweild Schimmel en vuile ramen bleven zoals bij binnentreden van de kamer.

Het aanbieden van een andere kamer (ad hoc) kon volgens de medewerker van de receptie niet worden voldaan Dit kon pas de volgende dag. Volgens de medewerker van de receptie kwamen de andere dag pas kamers vrij waar wij een keuze uit konden maken.

Na een nacht zeer slecht te hebben geslapen hebben wij in de vroege ochtend contact gezocht met de tussenpersoon Ehab ( MTS team) Om onze klachten te uiten en ondersteuning te krijgen tijdens het onderhandelen van onze wensen Hetgeen wij dachten voor betaald te hebben.

De manager van de receptie beluisterde dit gesprek. Na het beeidigen van het telefoongesprek deed de manager het voorstel om een aantal kamers te bezichtigen in het VIP gedeelte van het resort.

Na het doorgeven van onze keuze werd de kamer schoongemaakt. Deze kamer was vrij en had de avond ervoor ook aan ons toegewezen kunnen worden. De kamer was enige tijd niet in gebruik geweest. Dit bleek oa uit het tuinset wat nog in de kamer stond en het onopgemaakt bed.

Na in gebruik name van de kamer bleek de kluis niet te werken. De mini bar was totaal leeg.Uit de douche kraan kwam een miezerig straaltje bruin water. Waardoor Elvira de Keijzer een dubbele oorontsteking heeft opgelopen. Dit koste haar 2 duikdagen a 150 euro. Wel geboekt niet gedoken.
De kraan van de wastafel drupte continue een straaltje water. Ondanks de toezegging van de manager dat alles naar behoren was geregeld. Wat ook gelde voor de mini bar.
De afspraak met de financieel manager was dat iedere dag de mini bar werd aangevuld Volgens het principe all inclusief formule. Helaas moesten wij iedere dag minimaal 2 keer de room service bellen om de mini bar gevuld te krijgen.

Hotel gasten in het hotel hadden door dat een van de VIP kamers gearrangeerd was door gasten. Hierdoor hadden wij last van kijkers. eenmaal letterlijk gevolgd door een mannelijke gast van het hotel. Zelfs de beveiliging hiervoor moeten inschakelen. Het aanschouwen werd minder nadat een ander Nederlands stel om dezelfde reden als wij hun intrek hadden genomen in het VIP gedeelte van het resort.

Tot overmaat liep de badkamer onder water. Wat bleek was dat de kraanhals verstopt was geraakt door een verouderde tampon.

In de brochure staat vermeld dat alle lokale dranken verkrijgbaar zijn in het hotel. Volgens all inclusief norm Lokale wijn was niet te verkrijgen in de pool beach en centrale (lobby) bar.
Ook niet voor de mini bar op de kamer.

Volgens informatie was er bij het hotel een shuttle bus aanwezig voor de diverse winkelcentra. Dit waren alleen georganiseerde trips of hotel taxi`s Deze waren duurder dan een doorsnee taxi. Wat vanuit het hotel geregeld werd.

Bij boeking van de reis werd medegedeeld dat er meerdere restaurants op het resort aanwezig waren. Waar iedereen gebruik van kon maken. Bij aankomst bleek er alleen een al inclusieve restaurant te zijn met daarnaast een Italiaans restaurant a la carte. Om van het Italiaans restaurant gebruik te kunnen maken diende wij 24 uur van te voren te boeken. Daar wij ingecheckt waren voor all inclusief konden wij alleen een keuze maken uit de menu kaart van all inclusief.

Na een bezoek aan het Spa gedeelte van het resort heeft Lilian Krooswijk rugklachten op gelopen. Lilian vroeg zeer duidelijk om een sportmassage. Zij kreeg een thaise massage waarbij de mannelijke masseur over haar rug liep en daarna met zijn volle gewicht aan haar onder lichaam ging hangen. De resterende betaalde duiken werden hierdoor belemmerd.

Eenmaal terug in Nederland hebben wij contact gezocht met D reizen te Breda. De medewerker Michelle Pleur verwees ons naar Cynthia Rommens. Volgens medewerker Michelle hadden wij al in Egypte contact op moeten nemen met D reizen. Volgens de ANVR regels hebben wij gehandeld volgens procedure door contact op te nemen met de tussenpersoon Ehab.

Wij zijn tevreden wanneer :

- de betaalde duiken die geen doorgang hebben kunnen vinden vergoed worden Namelijk 2 x 150 euro
- een vergoeding van de 3 vakantie dagen a 50 euro per dag per persoon die wij hebben moeten gebruiken voor regelen ipv vakantie te hebben
- er voor een geboekt reis een gedegen onderzoek is geweest naar een eventueel te boeken hotel De informatie in de brochure klopte niet met hotel wat wij geboekt hadden. Dus niet varen op recentie vanuit 2013
- gedegen klacht begeleiding vanuit medewerker D reizen
- de prijs/ kwaliteit verhouding klopt niet. Hotel Stella di Maris is met recht een 5 sterren hotel in Sharm el Sheikh .Hotel Cyrene grand voldoet daar niet aan.
- zo spoedig mogelijk een reactie Binnen 7 dagen Mocht het langer duren dan schromen wij niet de media op te zoeken

met vriendelijke groet
E de keijzer elviradekeijzer@gmail.com
Lilian Pietersen lilianpietersen.79@gmail.com

2 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar D-Reizen over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door D-Reizen in behandeling genomen

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat D-Reizen een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

D-Reizen

Heeft op 10 oktober 2017 om 17:40 geantwoord

Beste mevrouw de Keijzer, beste mevrouw Pietersen,

Wat ontzettend vervelend om te lezen dat uw vakantie niet is verlopen zoals gewenst en verwacht. Ik heb begrepen dat u inmiddels in contact staat met mijn collega in het filiaal aan de Nieuwe Ginnekenstraat om samen tot een passende oplossing te komen.

Ik vertrouw erop dat u hier samen uitkomt en hoop u hierbij voldoende geïnformeerd te hebben.

Guido
Team Webcare - D-reizen

Alle klachten die gemeld zijn door elvira de keijzer