Klacht: Klacht over vertraagde levering en onjuiste informatie

klager59e95fc8 op 22 september 2026 over Hornbach in de categorie Bouwmarkten

Hornbach klantenservice

Nieuwe klacht
In behandeling
Klacht opgelost
Klacht afgesloten
✉ Hornbach has resolved this complaint
✅ Klacht opgelost op 5 oktober 2026
Reactie van het bedrijf:

Geachte klant In uw bestelling heeft u de standaard bezorgkosten betaald. Er is bij bezorging vanuit Hornbach geen mogelijkheid tot snellere levering. Wij hebben alleen standaardleveringen vanuit de Onlineshop. De levertijden van uw order zijn circa levertijden, deze informatie heeft...

Klanttevredenheid: 1.0/10 ★☆☆☆☆
Bedrijf Hornbach
Categorie Bouwmarkten
Status Opgelost
Datum 22 september 2026

Een klant heeft op 1 september een bestelling geplaatst bij Hornbach met de verwachting dat deze binnen 5 werkdagen geleverd zou worden, waarvoor hij meer dan €70 aan verzendkosten heeft betaald. De levering kwam echter niet op tijd, en na een wijziging in de leverdatum kon de klant geen installateur meer inschakelen. Bij contact met de klantenservice ontving de klant geen adequate hulp en verzoekt nu om terugbetaling van de verzendkosten.

Mijn Klacht:

Op 1 september heb ik een bestelling geplaatst via de Hornbach-website. De productinformatie gaf aan geleverd binnen 5 werkdagen en ik heb meer dan €70 betaald voor de levering. Omdat de deurinstallateur wachtte, heb ik gekozen voor snellere levering. Helaas is de levering niet op tijd aangekomen. Op 21 september werd ik geïnformeerd dat de bestelling op woensdag 23 september zou worden geleverd. Hierdoor had ik geen installateur meer, omdat hij een andere klus had. Toen ik contact opnam met de klantenservice, kon men mij niet helpen en werd er gezegd dat zulke dingen gebeuren. Ik verzoek om een terugbetaling van de verzendkosten, omdat ik aanzienlijke kosten heb gemaakt en ik had ook langer kunnen wachten zonder verzendkosten te betalen.

Gewenste Oplossing:

Ik verzoek om een terugbetaling van de verzendkosten.

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Bericht van Robin van Klacht.nl

2 weken geleden - Ik heb een email gestuurd naar Hornbach over deze klacht.

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - Deze klacht is zojuist door Hornbach in behandeling genomen

Bericht van Robin van Klacht.nl

5 dagen geleden - We hebben bericht ontvangen dat Hornbach een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Hornbach

Heeft op 05 oktober 2026 om 14:17 geantwoord

Geboden Oplossing:

Oplossing is alleen zichtbaar voor melder van de klacht

klager59e95fc8

Heeft op 05 oktober 2026 om 14:27 geantwoord

Beoordeling 1/10 star-1 (10)

Dear Sir/Madam, we did not receive our order on time. The website states up to 5 business days! Our order arrived after 5 business days, on the 7th or 8th day! Is it fair to lie to customers and then convince them they received their order on time? We are repeating our request for a refund of shipping costs or a partial refund.

💡

Tip van onze consumentenexpert

Als consument in Nederland heeft u sterke rechten. Bij klachten kunt u de interne klachtenprocedure doorlopen, naar de Geschillencommissie of het Kifid stappen, of advies vragen bij ConsuWijzer.

Bron: ConsuWijzer / ACM