Klacht: Horloge reparatie

op 12 september 2016 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

ik heb op 26-12-2015 een horloge van Armani bij jullie gekocht.
Deze horloge had 3 knopjes aan de zijkant, 1 grote (de kroon) en 2 kleintjes.
Het onderste kleine knopje is er nu een paar weken geleden afgevallen, en daardoor is er vocht in de horloge gekomen waardoor de horloge nu ook niet mer werkt.

Met dit verhaal ben in naar jullie winkel in Eindhoven gegaan want er zat nog garantie op, en ik nam aan dat als er knoppen vanaf gaan vallen dat zoiets garantie is!!
De juffrouw aan de balie verwachten dan ook geen problemen begreep mijn verhaal en stuurde mijn horloge op.

Een paar weken later krijg ik een telefoontje dat het geen probleem is om de horloge te repareren en dat de kosten 160 euro zijn…….
Ik heb toen meteen uitgelegd dat hier een vergissing moet zijn want het zou om een garantie reparatie moeten gaan.
De juffrouw ging het navragen en belde mij spoedig terug.

Toen ze mij terug belde kreeg ik te horen dat de Kroon (grote draaiknop) niet onder garantie viel en dat die vervangen moest worden, ook zat er een breuk in het glas waardoor het vocht naar binnen zou zijn gekomen.
Hier klopt dus helemaal niets van!! De Kroon was helemaal niet kapot, de breuk in het glas is in werkelijkheid een kras die er al 3 maanden op zat en waar nog nooit eerder vocht doorheen is gekomen.

Weer zou ze het na gaan vragen en werd ik terug gebeld.

Ik kreeg daarna een telefoontje / voicemail van een meneer die goed op hoogte was van mijn verhaal, hij gaf toe dat het probleem niet in het glas zat maar dat het vocht binnen was gekomen door de opening die was ontstaan door de afgevallen knop en dat hij mij een korting zou geven van 80 euro op de reparatie!!

Dit zou ik een hele nette oplossing vinden en als er geen garantie meer op de horloge zou zitten maar dat is niet het geval.

Ik mag toch aannemen dat als er 7 maanden een knop van je Armani horloge afvalt van bijna 400 euro dat dit gewoon garantie is!!!!

Als deze reparatie volledig onder de garantie valt die er ook voor is!

8 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

8 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

8 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 13 september 2016 om 13:29 geantwoord

Wat vervelend dat er water in jouw horloge is gekomen doordat de kroon er is afgevallen. Helaas is het echter zo dat er nooit garantie is op de kroon van een horloge en/of waterschade die door een kapotte of ontbrekende kroon is gekomen. Dit heb ik voor de zekerheid nagevraagd bij onze reparatieservice en zij hebben dit bevestigd. Helaas kan ik deze klacht daarom niet verder in behandeling nemen.

Heeft op 13 september 2016 om 18:02 geantwoord

Beste medewerker van de Bijenkorf.
Zoals u kan lezen in mijn klacht ik er geen probleem met de kroon. Deze is NIET kapot!!! Het gaat om één van de kleine knopjes die betrekking hebben op de stopwatch.

Ik verneem graag van u of het \"normaal\" is dat deze er na 6 maanden af valt, en of dit wel onder garantie valt?!

Gr Jurgen

Alle klachten die gemeld zijn door Jurgensm