Klacht: Horloge beschadigd na vervanging batterij

op 10 mei 2017 over Bijenkorf in de categorie Warenhuizen

Ik heb een aantal weken terug mijn horloge aan een medewerker van Bijenkorf afgegeven om de batterij te laten vervangen. Hij had netjes op het formulier ingevuld dat er lichte draagschade is op de horlogeband. Je kan dus goed zien dat ik zorgvuldig met mijn horloge omgaat. Ik had het horloge (behalve horlogeband) dus op goede staat afgeleverd. Dus ik verwacht ook dat het op goede staat wordt geleverd aan mij.
Een aantal dagen terug kreeg ik dus bericht dat ik het horloge kon ophalen. Ik heb dus opgehaald en merkte daarna pas dat het horloge beschadigd was aan beide kanten, stukje glas afgebroken aan de ene kant en aan de andere kant een lange rechte kras op de metaal.
Ik heb de klantenservice van de Bijenkorf gebeld hierover en ze zeiden dat ik langs moet komen en dat ze dit gaan oplossen. Eenmaal langsgekomen, uitgelegd wat er hand is, blijkt dat de medewerkster niets te kunnen doen en dat ik maar een ander keer moet langskomen, wanneer de managers er zijn.
Goed, ik kom dus de volgende dag langs, managers zijn er. Ik leg uit dat er schade is aan mijn horloge, nadat ze de batterij hebben vervangen. De ene manager zegt dat de schade op de metaal draagschade is en de andere manager zegt tegen mij waarom heb je dit niet gelijk gemeld. Er is blijkbaar geen verantwoordelijkheid. Zou je niet een onderzoek moeten starten? Draagschade zijn lichte krasjes, maar dat was een diepe rechte kras op de metaal en het lijkt alsof het door een gereedschap is gedaan. Ik draag het horloge aan mijn linkerhand en de schade op de metaal zit aan de linkerkant onderin van het horloge. Ik zag dus bij het dragen van het horloge de beschadiging en heb dus ook direct gemeld bij de klantenservice. Ik krijg ook te horen van de ene manager dat ze niet weet of de schade aan de metaal te repareren is. Dat is niet mijn probleem, schade is duidelijk door jullie gemaakt en ik verwacht in goede staat terug. Het is zo onzorgvuldig te werk gegaan. Ik vraag me nu ook af of het waterdicht is. Ik heb het zelf ook niet getest. Mijn horloge ligt nu namelijk al bij de Bijenkorf ter reparatie.

Onderzoek doen waar die schade is ontstaan, repareren zoals voorheen en controleren of het waterdicht is en als het niet lukt, vervangen.

5 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Bijenkorf over deze klacht.

5 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Bijenkorf in behandeling genomen

5 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Bijenkorf een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Bijenkorf

Heeft op 10 mei 2017 om 13:07 geantwoord

Ik begrijp dat het horloge weer is ingenomen ter reparatie. Ik raad jou aan om de uitslag hiervan af te wachten. Wij kunnen nu nog niets zeggen over het resultaat van een nog niet afgeronde reparatie. Als het resultaat niet naar wens ik raad ik jou aan om dit aan te geven aan het filiaal. Als jullie er samen niet uitkomen horen wij dat graag. Je kan dan telefonisch contact opnemen met het Klant Contact Center via 0800-0818 of per e-mail via info@debijenkorf.nl. Mijn excuses voor het ongemak.

Alle klachten die gemeld zijn door htyhty