Klacht: Horeca

op 01 september 2016 over IKEA in de categorie Woonwarenhuizen

Geachte meneer/mevrouw,

Vanmorgen ging ik met mijn dochter ontbijten bij Ikea. Dat doen we vaker en het is altijd even een leuk moment om de dag te beginnen. Nu waren we vantevoren nog even naar een andere winkel en kwamen we daardoor om 10.27u aan in het restaurant. Ik was me bewust van het feit dat we op de laatste minuut binnen kwamen daar het ontbijt tot 10.30u duurt. Werden we benaderd door een medewerkster dat we de volgende keer wel op tijd moesten komen, want het was al half elf. Ze maakte daarbij de opmerking dat iedereen maar altijd aanschuift tot 11.00u met ontbijt, maar dat het echt niet de bedoeling is. Op de eerste plaats waren we nog op tijd, op de tweede plek heb ik niets van doen met het beleid omtrent ontbijten. Als ik te laat was en het ontbijt daardoor mis zou lopen, dan hadden we gewoon pech gehad. Maar ik ben niet gediend van een belerende verkoopster, die mij gaat vertellen wat ik een volgende keer wel of niet zou moeten doen. Ik klapte dicht op het moment dat ze ons aansprak, maar mij was de zin in het ontbijt al lichtelijk vergaan.

Hang dan alstublieft een bordje “sorry, maar het ontbijt is afgelopen”. Dan is het duidelijk! Geen gezeur en helder dan. Ik ben me nog zwaar aan het bedenken of ik een volgend ontbijt opnieuw bij Ikea wil plannen.

Dan vind ik ook dat op het moment dat ik om 10.27u kom en alles voor het ontbijt er nog gewoon ligt, dat ik dan toch als klant nog gebruik mag maken van dat ontbijt! Dat ik op de laatste minuut ervoor kom, zou niet uit hoeven te maken. Willen jullie niet dat dit gebeurt, maakt het kenbaar op een klantvriendelijke manier. Zelf werk ik ook in de dienstverlenende sector en het lijkt mij toch dat je klanten vriendelijk moet benaderen. Deze medewerkster is voor mij het voorbeeld van hoe dit nu juist niet zou moeten. Ze kwam de plakjes kaas zowat op het bord gooien omdat alles “tijdig opgeruimd” moest worden.

Ik hoop dat jullie met deze klacht serieus iets gaan doen. Het was voor mij de laatste keer dat ik zo aangesproken wens te worden.

Nu wilde ik het liefst de klacht bij u (Ikea Heerlen) zelf neerleggen, maar ik heb het mobiel via een contactformulier geprobeerd, met de computer geprobeerd, maar op de een of andere manier kan ik blijven klikken op verzenden, ik krijg niet te zien of dit lukt. Het lijkt erop dat ik nu dus een uur voor niets heb geprobeerd mijn ontevredenheid te uiten. Weer ergernis alom natuurlijk.

Ik ben tevreden als men daadwerkelijk eens helder gaat aangeven tot wanneer het ontbijt duurt. Als men er geen gebruik meer van mag maken, laat het even weten middels een bordje. Dat is toch simpel? Zou toch gewoon te realiseren moeten zijn? En daarnaast zou ik het heel fijn vinden als men het personeel gaat trainen om niet als een soort van "marktverkoopster" maar hun onvrede op de klant te uiten. Daarnaast is een vorm van excuses is wel op de plaats.

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over IKEA

4 maanden geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over IKEA nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door Debby Krahmer