Klacht: hoogte internet blox 2 GB absurd en verschillend per maand

op 27 juli 2017 over Vodafone in de categorie Mobiele Telefonie

Vanaf november 2009 heb ik een Mobiel Internet Constant AAN contract met Vodafone. Ik heb hiervan de factuur tevens garantiebewijs.

In april 2014 werd dit contract door Vodafone omgezet naar een Mobiel Internet Start Sim Only contract met 1 GB data en 4G snelheid. Hiervan heb ik een schriftelijke bevestiging van Vodafone.

In december 2015 heb ik telefonisch (per email bevestigd door vodafone) het contract van 2014 omgezet naar het huidig Sim Only Mobiel Internet extra 2 jaar 8 GB Zonder hardware contract. Kosten 29,00 € per gaand.
Voor dit contract heb ik alleen een schermafdruk van de website van vodafone onder mij account met gegevens mbt mijn bestelling en de afronding hiervan. Mijn ‘contractgegevens’ zoals Vodafone dit noemt, is ondertussen niet meer beschikbaar online

Vanaf juli 2016 t/m februari 2017 had ik dit contract gepauzeerd. In maart 2017 liep dit contract weer door, wat ik vergeten was omdat ik inmiddels wifi van Ziggo heb.
Ik kwam erachter dat het contract weer gestart was doordat Vodafone begin april 2017 een bedrag van € 92,76 , verder ongespecificeerd, van mijn rekening wou afboeken.
De rekening ging over de maanden maart en april 2017, inclusief een bedrag van 17,57 in maart 2017 en de toen nog actuele maand april 2017 met een bedrag van 18,15 voor een blox van 2 GB. Hiervan heb ik een schermafdruk van de gespecificeerde rekening van maart en april 2017 en een ongespecifeerde pdf versie . Beide afkomstig van mijn account bij de website van Vodafone. Hoelang deze online gegevens beschikbaar zijn?

In april 2017 heb ik een aantal keren contact gehad met vodafone, voornamelijk om duidelijkheid te krijgen over dehoogte en per maand wisselende bedragen voor een blox van 2 GB. De actuele tarieven voor blox’s staan vermeld op de website van vodafone volgens de algemene voorwaarden? Na zeker 5 verschillende mensen van vodafone gesproken te hebben, enigste response op mijn vraag hoe en waarom de hoogte en de verschillende blox tarieven per maand :”Ja dat kan, je moet gewoon betalen!”.

Op mijn vraag ‘Waarom kan ik de blox van 2 GB via mijn account op de vodafone website niet uitzetten?’ kreeg ik het antwoord “Dat kan niet omdat er een betalingsachterstand is”. Dit gesprek vond na 20 april plaats, maar nog steeds in april 2017.
De blox 2 GB is opgenomen in de rekeningen van mei en juni 2017.
Ik heb nog verschillende malen met de klantenservice gebeld, heel het verhaal opnieuw uitleggen, met als resultaat “Je moet gewoon betalen”.

Correspondentie s ontvangen van Vodafone
20-april 2016, betalingsachterstand € 92,76
12 mei 2017, betalingsachterstand 142,16 voor april betalen of blokkade
7 juni 2017, betalingsachterstand 92,76, uiterlijk 4 juli 2017 betalen anders einde abonnement. Plus in mijn geval bijkomende kosten € 275,65 voor de resterende termijnbetalingen voor je telefoon. Knap voor een SIM-ONLY abonnement.

Anno 27 juli 2017, de klantenservice van vodafone wil niet meer met mij praten.
De betalingsachterstand + afkoopsom contract + € 275,65 voor de resterende termijnbetalingen voor je telefoon. Knap voor een SIM-ONLY abonnement.
Toch al gauw zo’n 800,00 €?

Wat nu, wachten op deurwaardes! Nog steeds geen formeel bericht van beëindiging van contract en hoogte van afkoopsom en betalingsachterstand van vodafone.
Niet schriftelijk of per email of zelfs bij mijn account op de vodafone website.

Ik wil weten hoe de tarieven voor de blox 2 Gb maandelijks worden bepaald, voor ik een betalingsregeling kan treffen.Tja ik zit in de bijstand en bij een kale kip valt er niks te plukken.

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst over deze klacht over Vodafone

3 weken geleden - Ik heb een bericht op Twitter geplaatst dat deze klacht over Vodafone nog niet in behandeling is genomen.

Alle klachten die gemeld zijn door karel appel