Mijn Klacht:
Onlangs een HomeWizard Energy Display aangeschaft. Werkelijk een prima scherm dat je snel op de hoogte stelt van het energieverbruik en/of opwekking van energie met zonnepanelen. Dit geeft je een goed inzicht in het dagelijkse verbruik!
Het probleem zit hem echter in de Energy Display gemonteerde luchtvochtigheidssensor. Die laat alleen zeer hoge relatieve luchtvochtigheidspercentages zien die ruim 50% hoger liggen dan een geijkt weerstation die ik er pal naast heb geplaatst. I.p.v. de juiste 57% wordt er 81% weergegeven. Een foto als bewijs kon ik hiervoor uploaden.
Het probleem melden bij HomeWizard is echter een drama. Je kunt niet met ze telefoneren of mailen. Je communiceert met een robot die telkens hetzelfde tot niets leidende antwoord geeft. Pas na mijn antwoord dat ik een medewerker wil spreken geeft Bot Wizzi aan de klacht door te zetten naar een medewerker.
Na enkele dagen krijg ik inderdaad een mail met de vraag om het display te resetten, dit had ik al meerdere malen gedaan. Helaas zonder resultaat. Toch maar weer gedaan, en weer zonder resultaat. Nog steeds dezelfde foutmeting. De volgende dag wordt me gevraagd om het display op een andere punt in huis te zetten. Als een geijkte meter ernaast staat die de juiste waarde aangeeft is er geen enkele reden te bedenken waarom het Energy Display op een ander punt in huis dan ineens wel de juiste waarde weer gaat geven. Ik voelde mij als een klein kind behandeld en heb dit ook aangegeven. Het probleem is nog steeds niet opgelost.
Gewenste Oplossing:
Een Energy Display die de juiste waardes aangeeft, dus ook de temperatuur en luchtvochtigheid.