Klacht: Hoge verwarmingskosten

op 06 mei 2020 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Volgens Techem heb ik € 2116,66 verbruikt aan verwarmingskosten. Ik heb contact gehad om dit naar mijn idee niet lijkt te kloppen. Het is altijd koud in mijn woning en ik gebruik slechts 2 radiatoren die niet vol aanstaan en uit staan als ik aan het werk ben of ga slapen. Ik weet dat stadsverwarming duurder uitvalt, maar bijna € 200,00 per maand voor een appartement lijkt me niet correct.
Bij buren vallen de kosten een stuk lager uit, maar dit heeft volgens Laurentius wonen te maken met allerlei factoren. Techem en Laurentius wonen vinden dat ik het gewoon moet betalen en een eventueel onderzoek vanuit Laurentius wonen zou voor mijn kosten komen.

Ik zou graag een onderzoek willen of dit klopt en van daaruit vermindering of compensatie krijgen. Of betere isolatie in de woning, mocht het daar aan liggen.

4 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

4 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

4 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 15 mei 2020 om 08:51 geantwoord

Heeft op 19 mei 2020 om 08:29 geantwoord

Als alles zo goed werkte, waarom werden de meetkastjes op de radiatoren dan alleen op mijn adres vervangen? Het controleren van de meters is dan naar mijn idee ook geen eerlijkeoplossing.
Ik ga andere stappen ondernemen.

Bericht van Techem

3 maanden geleden - Beste Sanne,De meters zijn in het hele complex vervangen niet alleen bij u.wij als kostenverdeler hebben er geen enkel belang bij om een onjuiste afrekening voor u op te stellen.Met vriendelijke groet, Klantenservice Techem Energy Services

Alle klachten die gemeld zijn door Sanne_vZ