Klacht: Hoge transactiekosten buitenland: transactie niet te annuleren

op 03 september 2018 over ING in de categorie Banken

Direct na het maken van twee buitenlandse transacties heb ik contact opgenomen met ING om te vragen naar de eventuele kosten (ik kon ze niet goed vinden op de site en ik had verwacht in een vervolgscherm transactiekosten bij de overschrijving te zien. Dat kwam er echter niet en de betalingen waren dus voltooid). Het was een zondag, dus ik kon niemand bereiken, maar heb ze een whatsappbericht gestuurd. Ik kreeg maandagochtend contact met ze en toen bleek dat ze mijn transacties niet (meer?) konden annuleren.
De kosten voor overschrijving bedroegen voor de twee transacties 112,-(!) euro (wat ongeveer de helft is van het bedrag dat ik in totaal overschreef..
Ik begrijp niet waarom, nadat ik direct actie ondernam, de transacties niet meer konden worden geannuleerd. Ook begrijp ik niet waarom er niet meer transparantie in kosten is tijdens het overschrijven.

Annulering van de transacties of terugboeking van de gemaakte kosten.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar ING over deze klacht.

3 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door ING in behandeling genomen

3 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat ING een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

ING

Heeft op 03 september 2018 om 21:33 geantwoord

Hoi Sascha,

Goed dat je aan de bel trekt!

Als je echter zelf een overboeking doet en deze met een Tancode of de mobiele app bevestigt dan kunnen wij deze niet meer annuleren. Je hebt hier namelijk zelf akkoord voor gegeven. Je kunt alleen een automatische incasso laten terugboeken.

In dit geval is het extra zuur omdat er hoge kosten aan verbonden zijn. Je kunt echter bij ons op de website alles terugvinden over de kosten als je een wereldbetaling doet. Je kunt ze zelf berekenen. Hier heb ik een handige link voor je: https:www.ing.nlparticulierbetalenbuitenlandbuitenland-betalingwereldbetalingindex.html

Ik vind het erg jammer dat je niet eerst contact met ons opgenomen hebt zodat wij jou konden helpen hierbij. Wij hebben helaas geen invloed op de kosten die gemaakt worden bij een wereldbetaling.

Ik wens je desondanks een fijne avond toe!

Met vriendelijke groeten,

^Baukje, ING Webcare