Klacht: Hoge Stookkosten

op 24 augustus 2017 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Dag,

Een aantal dagen geleden kreeg ik via nederwoon (huurvereniging) de afrekening voor de stookkosten van 2016. Hieruit bleek dat ik bovenop mijn voorschot van 900,- euro per jaar ook nog eens circa. 1000,- euro moet bij betalen.

Zo’n groot bedrag heeft me natuurlijk wel erg laten schrikken. De afrekening van 2015 wat ik moest bijbetalen was overigens ook al ruim 1500,- euro. Maar toen was het ook mijn eigen schuld dat ik onzuinig gebruik had gemaakt van de verwarming dooruit het jaar.

Dat was ook de reden dat ik samen met mijn partner afgelopen jaar echt zo zuinig mogelijk waren omgegaan met de verwarming gedurende de winter periodes waar het nodig was maar tevergeefs blijkt het alsnog een absurd bedrag te zijn van 1000,- euro. Ik kan niet bevatten hoe een huishouden van 2 mensen zoveel bij hoort te betalen in een jaar.

Ik wil weten of een bedrag van zo’n omvang normaal is en zo ja, waarom dit zo is. Zouden de warmtemeters defectief kunnen zijn? is er misschien iets mis met de leidingen? Zoiets moet toch controleerbaar zijn?

Wanneer ik duidelijkheid heb hoe de kosten voor een 70m2 appartement met een huishouden van 2 mensen voor een totaal verwarmingkost van circa 2000,- euro (inclusief 900,- euro voorschot) moet opdraaien in een jaar en of we zulke kosten weer moet verwachten in het volgend jaar.

3 maanden geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

2 maanden geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

Bericht van Techem

2 maanden geleden - Geachte heer Brem, Naar aanleiding van uw bericht kunnen wij u het volgende mededelen. Wij hebben uw afrekening bekeken en geconstateerd dat uw verbruik inderdaad boven het gemiddelde van het complex zit. Het is voor ons heel moeilijk aan te geven waar dit door veroorzaakt wordt. Wij zien in de meterstanden geen bijzondenheden. In de zomer periode staan ze netjes stil en het verbruikt loopt alleen op in de wintermaanden. Het is mogelijk dat de radiator niet helemaal goed afsluit waardoor er eenheden verbruikt worden, terwijl u denkt dat de radiator uitstaat. Ook dit kunt u controleren door het verbruik in de gaten te houden. Wij willen u er wel op wijzen dat de radiator nog enige tijd na het dichtdraaien warm blijft waardoor er nog eenheden geregistreerd zullen worden. Indien u denkt dat de radiatoren niet goed afsluiten verzoeken wij u contact op te nemen met de beheerder van de woning. Dit omdat zij een installatiebedrijf in dienen te schakelen om dit voor u te controleren. Indien u twijfels heeft betreft onze meters dan kan onze firma een controle uitvoeren. De opdracht hiertoe dienen wij schriftelijk te ontvangen via uw beheerder en zal plaatsvinden op basis van ongelijk. Dit betekent dat als bij de controle blijkt dat de meters correct functioneren er kosten doorbelast zullen worden voor dit bezoek. Wij hebben uw afrekening nogmaals gecontroleerd en geconstateerd dat deze, aan de hand van de bij ons bekend zijnde gegevens, correct is opgesteld. Vertrouwende erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Met vriendelijke groet, Annelien van den Abeelen AVDA@techm.nl

2 maanden geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 22 september 2017 om 13:37 geantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door PatrickBrem