Klacht: Hoe kan het dat je in 1 jaar een verschil hebt van bijna 900,-??!!!

op 17 januari 2014 over Techem in de categorie Energieleveranciers

Hierbij willen wij een klacht indienen met betrekking tot de jaarafrekening en de nieuwe voorschot verwarming- en/of waterkosten.

Geschrokken zijn we van de extreme hoge rekening die wij vorige week binnen kregen. Wat een enorm verschil met vorig jaar! Dit jaar 954,16 euro en vorig jaar 69,91 euro.

Wij wonen nu 6,5 jaar in de Condorhorst en nog nooit zo een hoge afrekening gehad.
We werken allebei buiten de deur en hebben zo goed als nooit de verwarming aan staan. Hebben een hond (ras berner sennen) die wij ook zeker niet blij maken met het constant aanzetten van de verwarming. Buren rechts van ons werken vanuit huis en die hoeven “maar” ongeveer 200,- euro bij te betalen.

Vorige week dinsdag na het krijgen van jullie brief heb ik natuurlijk gelijk even met jullie bedrijf gebeld. Een van uw medewerkers vond het verschil ook wel erg groot…
Wat ik verder vreemd vond is dat de afgelezen waarde van 30 september 2013 precies hetzelfde is, als wat er vorige week dinsdag op de radiator in de huiskamer stond.
En hoe is het mogelijk dat de meters oplopen van de radiatoren in de woning terwijl ze niet aanstaan? “Als” we gebruik maken van de verwarming dat is dat zijn dat alleen de 2 in de woonkamer. Wij hebben 1 slaapkamer bij de woonkamer betrokken. Tussen de woonruimte en de keuken /slaapkamers/badkamer hebben wij een gordijn opgehangen 2 jaar geleden om ervoor te zorgen dat de warmte in de woonkamer blijft en niet verdwijnt naar de andere kant van de woning. Zodat we daar geen verwarmingen hoeven aan te zetten.

Die is de keuken bijvoorbeeld en die van de 2 slaapkamers zijn nog nooit gebruikt!!!

Wij eisen dan ook een herbereking en dat er een gedegen onderzoek gedaan wordt naar de absurd hoge maandbedrag voor het komende jaar.

3 jaren geleden - Ik heb een email gestuurd naar Techem over deze klacht.

3 jaren geleden - Deze klacht is zojuist door Techem in behandeling genomen

3 jaren geleden - We hebben bericht ontvangen dat Techem een oplossing geplaatst heeft bij deze klacht

Techem

Heeft op 20 januari 2014 om 14:15 geantwoord

Bewoner schrijven gestuurd waarin alles wordt beantwoord

Alle klachten die gemeld zijn door Sabine Henzing